خانه / تحصیل در کانادا / سامر کمپ تابستانی کانادا ویژه کودکان و نوجوانان

سامر کمپ تابستانی کانادا ویژه کودکان و نوجوانان

کانادا و جاذبه های آن

سامر کمپ تابستانی کانادا فرصتی مناسب برای نوجوانان است تا خود را بیابند و انتخاب هایی آینده ساز برای خود داشته باشند. در ابتدا می خواهیم توضیحاتی مختصر درباره چیستی  سامر کمپ تابستانی کانادا ارائه دهیم و پس از آن درباره چرا کانادا و این که چگونه در کمپ شرکت کنیم؛ بگوییم.برای این که از این اطلاعات با خبر شوید کافی است تا با ما همراه شوید. ما این جا هستیم تا هیچ ابهامی در ذهن شما نماند و بهترین ها را بتوانید انتخاب کنید. کانادا یکی از کشورهای دیدنی است که دارای طبیعتی بکر و بی نظیر است. این کشور جمعیت اندکی دارد و به همین دلیل طبیعتی بی نظیر را در دل خود جای داده است.

امروزه اخذ ویزای کانادا کمی دشوار است اما اگر قصد فرستادن فرزندان خود را به  سامر کمپ تابستانی کانادا داشته باشید دیگر مطمئن باشید با بزرگ شدن وی دیگر لازم نیست تلاش زیادی برای اخذ ویزای این کشور کند. این که چه استانی از کانادا را انتخاب می کنید اصلا مهم نیست، مهم این است که تمام کمپ های این کشور بی نظیر هستند.

پایتخت کشور کانادا شهر دیدنی و زیبای اتاوا است. از دیگر شهرهای بی نظیر کانادا می توان به تورنتو اشاره کرد. تورنتو دارای امکاناتی بی نظیر است و در هر گوشه این شهر می توانید هر آنچه می خواهید را بیابید و از تمام جاذبه های آن لذت ببرید. اگر بخواهیم به یکی از نمادهای کانادا اشاره کنیم برج سی ان در شهر دیدنی تورنتو است.از دیگر جاذبه های این کشور می توان به آبشارهای سه گانه نیاگارا اشاره کرد. این آبشار دیدنی و بی نظیر هر سال تعداد زیادی از گردشگران را به خود جلب می کند. با شرکت در کمپ های تابستانی می توان از برخی از این جاذبه ها البته با توجه به برنامه کمپ دیدن کرد.

سامر کمپ تابستانی کانادا

سامر کمپ تابستانی کانادا چیست؟

یکی از برنامه هایی که هر سال در استان های مختلف کانادا انجام می شود؛ سامر کمپ تابستانی کانادا است. این کمپ ها در حقیقت عضوی از فرهنگ این کشور شده اند. بگذارید قبل از این که توضیحاتی درباره این کمپ ها ارائه دهم، تاریخچه ای از این کمپ ها برای شما بازگو کنم.این کمپ ها ابتدا در آمریکا و شمال این کشور برگزار شد. کمپ های تابستانی فرصتی مناسب برای این بود که کودکان و نوجوانان با شرکت در آن بتوانند تابستان خود را همراه با برنامه ای مشخص و البته خوب بگذرانند. با این کمپ ها می توان بسیاری از ویژگی های فردی و جمعی خود را ارتقا داد.

در برخی از استان های کانادا به خصوص استان کبک تنها گذاشتن فرزندان زیر 13 سال جرم است. به همین دلیل باید برای فرزندان پرستار گرفت و یا این که آن ها را به کمپ های مناسب با سن آن ها فرستاد. به همین دلیل در تمام کشور کانادا کمپ های بسیار خوبی را خواهید یافت که با ایجاد محیطی مناسب از فرزندان شما نگهداری می کنند.

ابن کمپ ها تنها به نگهداری اکتفا نمی کنند بلکه آموزش و تفریح را نیز با برنامه خود همراه می کنند. به این ترتیب نه تنها در کانادا بلکه از دیگر کشورها نیز تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان به این کمپ ها می پیوندند و از برنامه های آموزشی و تفریحی این کشور استفاده می کنند.برای این که بدانید چه کمپی برای فرزندتان مناسب است و چه ویژگی هایی باشد داشته باشد کافی است تا پایان این مطلب همراه ما باشید. البته فراموش نکنید که ویژگی های فرزند شما نیز مهم است زیرا وی باید زمانی بین 8 تا 12 هفته از شما دور شود و این نکته بسیار مهمی است.

چرا فرزندان خود را به کمپ تابستانی کانادا بفرستیم؟

یکی از دلایلی که بسیاری از والدین فرزندان خود را به این کمپ ها می فرستند، پیشرفت زبان در فرزندان است. خب زمانی که فرزند شما در محیطی مناسب که همه به زبان انگلیسی مسلط هستند قرار می گیرد، طبیعی است که پیشرفت چشمگیری در زبان خواهد داشت پس برای فرستادن فرزندتان تردید نکنید.همان طور که در بالا اشاره کردیم کشورهای دیگر مانند انگلیس و آمریکا نیز دارای کمپ می باشند. این که به کدام کشور اعتماد کنیم و کدام کمپ های بهتری دارد؛ باید بگوییم هیچ تفاوتی نمی کنند. تمام کمپ ها دارای ویژگی های کلی یکسان هستند و ممکن است در جزییات تفاوت هایی را داشته باشند.

پیشنهاد ما کشور کانادا است و شاید یکی از دلایل آن کمتر بودن هزینه کمپ ها و دیگری عدم نیاز به پرداخت هزینه انگشت نگاری است. در ضمن کانادا کمپ های زیاد و متنوعی دارد و دست والدین را در انتخاب نوع کمپ باز می گذارد. به این ترتیب می توانید با بررسی دقیق مدرسه و استان مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اگر قصد سفر به کانادا را دارید می توانید فرزند خود را به کمپ های روزانه این کشور بفرستید. به این ترتیب شب ها را می توانید کنار هم بگذرانید و روزها هر کدام به دنبال آنچه می خواهید راهی شوید. به این ترتیب سفری هیجان انگیز را هم برای خود و هم برای فرزندتان رقم زده اید.

چرا کمپ کانادا ؟

در بالا به جاذبه های کشور کانادا و این که چرا فرزند خود را به کمپ بفرستیم اشاره کردیم. اما می خواهیم به این نکته اشاره کنیم که چرا کمپ کانادا را انتخاب کنیم. در ادامه نکاتی درباره ویژگی های این کمپ ها خواهید خواند.

  1. اگر شما از یک فرهنگ یا کشور متفاوت هستید، این مدارس شبانه روزی برای فرزندان شما محیطی آرام و دوستانه ارائه می دهد.
  2. فرزندتان را برای پذیرش در بهترین دانشگاه ها نه فقط در کانادا بلکه از سراسر جهان آماده می سازند.
  3. فرصت ایجاد یک محیط امن و مثبت برای یادگیری، خلاقیت، نوآوری و فناوری فرزندتان فراهم می کند.
  4. برنامه درسی به گونه ای طراحی شده تا مسیر دانش آموزان به سوی قرن بیست و یکم را هموار نمایند.
  5. مهم‌تر از همه، مدرسه هایی انتخاب شده اند تا فرصت آموزش در سطح جهانی را فراهم کنند تا فرزند شما را برای زندگی آینده در دانشگاه و فراتر از آن آماده سازند.

برای این که فرزند خود را در این کمپ ها ثبت نام کنید باید سن وی را مدنظر بگیرید. سن فرزند شما در صورتی که بین هشت تا دوازده سال باشد، باید وی را در کمپ مناسب سن خود ثبت نام کنید و در نظر داشته باشید که بهتر است تا کمپ وی شبانه روزی نباشد.

کمپ های شبانه روزی بیشتر مناسب نوجوانان دوازده تا هجده سال می باشد. نوجوانان در این سن و سال می توانند در کمپ های شبانه روزی شرکت کنند و بهترین تجربه خود را کسب کنند. به این ترتیب می توانند به راحتی در کمپ بمانند و از تمام جاذبه های آن لذت ببرند.

دوره آموزشی تابستانی

برنامه کمپ های تابستانی

همان طور که می دانید کمپ ها با اهداف مختلفی شروع به کار می کنند. اما اکثر آن ها در حوزه آموزشی و تفریحی فعال هستند. البته داشتن برنامه های فرهنگی نیز یکی از برنامه های جذب نشدنی از برنامه کمپ های تابستانی است که باید آن ها را رعایت کرد.

برنامه هایی که به طور کلی در تمام این کمپ ها اجرا می شود، برنامه های آموزشی، ورزشی، فرهنگی و تفریحی می باشد. به این ترتیب کودکان و نوجوانان می توانند ویژگی های مثبت خود را تقویت کنند و پله های ترقی را طی نمایند. به عنوان مثال می خواهیم برنامه یکی از این کمپ ها را بررسی کنیم.در حوزه فعالیت های ورزشی می توان به صخره نوردی، دفاع شخصی، فوتبال، تنیس، آب بازی و وایکینگ، ژیمناستیک، آموزش در فضای باز، هنر و صنایع دستی، هنرهای نمایشی، اسب سواری، قایقرانی و … اشاره کرد. کودکان و نوجوانان با توجه به علایق خود می توانند در هر رشته ای که می خواهند فعالیت کنند.

از دیگر برنامه های سامر کمپ تابستانی کانادا ؛ ارائه بیمه نامه ده هفته ای است. این بیمه نامه باعث می شود تا در صورت بروز هر حادثه ای هزینه ای گزاف به والدین القا نشود. از دیگر ویژگی های سامر کمپ تابستانی کانادا می توان به برنامه های فرهنگی نظیر پاک‌سازی طبیعت، کتاب خوانی، اجرای نمایش و … اشاره کرد.در این کمپ ها کودکان و نوجوانان با فرهنگ های مختلف آشنا می شوند. ارزش های فرهنگی برای آنان پر رنگ تر می شود و می توانند مسیر بهتری را پیش گیرند. دقت کنید کمپی را انتخاب کنید و که هدف و برنامه اش مورد علاقه فرزند شما باشد تا این ایامی که می تواند بهترین روزهای وی باشد، به بدترین روزها تبدیل نشود.

کدام کمپ را انتخاب کنیم ؟

اگر می خواهید به یاد ماندنی ترین روزهای فرزندتان را رقم بزنید بهتر است در انتخاب سامر کمپ تابستانی کانادا دقت کنید. هر چه کمپی که انتخاب می‌کنید بهتر باشد و برنامه اش ویژه باشد، فرزند شما بهتر می تواند اوقات خود را بگذراند و از سفری که دارد لذت ببرد. پارامترهایی وجود دارد که باید آن ها را بررسی کنید.بهترین کار این است که یک چک لیست تهیه کنید و مواردی که برای شما و فرزندتان مهم است و یا مواردی که در ادامه خواهم گفت را در آن بنویسید. در یک سطر هم نام چند کمپ را بنویسید و بررسی این چند کمپ را آغاز کنید. برای هر ویژگی ده امتیاز بگذارید و هر کدام که امتیاز بیشتری داشت را انتخاب کنید.

هشت تا دوازده هفته زمان کمی نیست که قرار است فرزندتان دور از شما باشد، پس باید تمام دقت خود را در انتخاب کمپ به کار ببرید. دقت داشته باشید زمانی فرزند خود را به سامر کمپ تابستانه کانادا بفرستید که حداقل چند باری در مسافرت هایی که مدارس برگزار می کنند شرکت داشته باشد و سابقه دور بودن از شما را داشته باشد.پس علاوه بر این که باید کمپ مورد نظر را انتخاب کنید، باید به فرزند خود نیز دقت کنید. این که فرزند شما چه خصوصیاتی دارد نیز در این زمینه اهمیت دارد. در ضمن مطمئن باشید که شخصیت و دانش فرزند شما با شرکت در این کمپ ها ارتقا می یابد و وی برای طی کردن پله های ترقی آماده خواهد شد.

پس از این که تمام ویژگی ها را بررسی کردید امتیاز ها را بررسی کنید. این نکته اهمیت دارد که کمپی را انتخاب کنید که اوقات خوشی را برای فرزند شما رقم بزند. در ضمن در صورتی که فرزند شما زیر دوازده سال است بهتر است همراه وی سفر کنید و او را در سامر کمپ تابستانی کانادا که روزانه است، ثبت نام کنید تا دچار هیچ مشکلی نشود.

در بررسی کمپ چه ویژگی هایی را مدنظر بگیریم ؟

  1. نوع سامر کمپ تابستانی کانادا

کمپی که انتخاب می‌کنید باید متناسب با سن فرزند شما باشد. این‌که برنامه کمپ چیست و هدف از تشکیل کمپ نیز بسیار اهمیت دارد. برخی از کمپ‌ها با اهداف آموزشی و تفریحی تشکیل می‌شوند و می‌توان این دسته از کمپ‌ها را به‌عنوان بهترین نوع کمپ معرفی کرد.

  1. غذای روزانه

یکی از نکاتی که بسیار اهمیت دارد، غذای روزانه است. غذای روزانه در کمپ‌ها باید به‌اندازه کافی و مناسب با ذائقه کودکان و نوجوانان باشد. البته در وعده‌های غذایی نیز باید کلیه مواد غذایی پروتئین، ویتامین، املاح و مواد مورد نیز بدن آن‌ها را فراهم کند.

  1. اندازه کمپ

از دیگر نکاتی که بسیار اهمیت دارد اندازه کمپ است. این‌که سامر کمپ تابستانی کانادا چه اندازه‌ای داشته باشد، چه تعداد متقاضی بگیرد و گروه مدیریتی آن دارای چه تعداد افراد خبره باشد نیز بسیار اهمیت دارد. هر چه کمپ بزرگ‌تر باشد، کادر مدیریتی آن نیز باید بزرگ‌تر باشد. البته تعداد ظرفیت کمپ نیز اهمیت دارد.

  1. سابقه کمپ

کمپی را انتخاب کنید که سابقه‌دار است. هرچه کمپی که انتخاب می‌کنید دارای سابقه طولانی‌تری باشد درنتیجه کادر آن نیز دارای تجربه بیشتری خواهند بود. در ضمن این سابقه‌داری به این معنا است که این سامر کمپ تابستانه کانادا به‌خوبی اداره شده و درنتیجه هرسال متقاضیان خاص خود را دارد.

  1. کارکنان تعلیم‌دیده

همان‌طور که گفتیم کادر مدیریتی کمپ نیز بسیار مهم هستند. این‌که کمپ توسط چه افرادی اداره می‌شود و هر یک چقدر تجربه‌دارند بسیار مهم است. پس ای نکته را هم فراموش نکنید.

  1. محل سامر کمپ تابستانی کانادا و امکانات رفت‌وآمد

به‌عنوان‌مثال برخی از کمپ ها ترانسفر فرودگاهی ندارند و محل آن ها نیز مشخص نشده است. بهتر است کمپی را انتخاب کنید که فرزند شما را در هر حال حتی قبل و بعد از کمپ نیز همراهی کنند.

  1. امنیت و رفاه کودکان

امنیت و رفاه فرزند خویش را نیز فدای تفریح وی نکنید و باز هم با دقت انتخاب کنید.

 

برای گرفتن انواع ویزای کانادا یا وقت سفارت کانادا روی ما حساب کنید

درباره ی مشاور کانادا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *