خانه / وقت سفارت کانادا / وقت سفارت کانادا در دبی

وقت سفارت کانادا در دبی

وقت سفارت کانادا در دبی

اگر قرار است تا آینده ای نزدیک به کشور کانادا سفر یا مهاجرت کنید؛ پیشنهاد می دهیم که این مقاله را بخوانید زیرا می خواهیم امروز در مورد وقت سفارت کانادا در دبی صحبت کنیم. در این مطلب ابتدا خواهیم دید که منظور از وقت سفارت کانادا در دبی چیست و به چه نحوی تعیین می شود؛ سپس با روند رزرو وقت سفارت کانادا در دبی آشنا می شویم و در نهایت خواهیم دید که برای رزرو وقت سفارت کانادا در دبی به چه مدارکی نیاز داریم.

وقت سفارت کانادا در دبی

منظور از وقت سفارت کانادا در دبی چیست و به چه نحوی تعیین می شود؟

شهروندان ایرانی و اتباع بسیاری از کشورهای دنیا جهت رفت و آمد از مرزهای کانادا به ویزای کانادا نیاز دارند؛ در حقیقت شرط ورود به خاک کانادا دریافت ویزای این کشور است. اما طبیعتا افراد برای دریافت ویزای کانادا یا ویزای هر کشوری باید به یک مرجعی خارج از خاک کانادا یا خارج از همان کشور موردنظر مراجعه کنند. در اغلب موارد، صدور ویزای کشورهای مختلف در حیطه اختیارات سفارت های همان کشورها در نقاط مختلف دنیا است؛ یعنی افراد برای اخذ ویزای یک کشور باید از طریق سفارت همان کشور اقدام کنند. اما این افراد اجازه ندارند که بدون هماهنگی قبلی به سفارت موردنظر مراجعه کنند؛ بلکه می بایست از قبل از سفارت مذکور وقت گرفته باشند؛ یعنی وقت سفارت موردنظر را رزرو کرده باشند. نحوه رزرو وقت سفارت بسته به کشور موردنظر متفاوت است؛ بعضی از سفارت ها به صورت آنلاین، بعضی حضوری و برخی هم تلفنی به متقاضیان وقت می دهند. اما صرفنظر از نحوه گرفتن وقت سفارت، افراد برای دریافت ویزا حتماً باید وقت سفارت را گرفته باشند.

پس طبق آنچه گفته شد برای اخذ ویزای کانادا می بایست وقت سفارت کانادا را بگیریم ولی لازم است بدانید که بحث وقت سفارت کانادا کمی متفاوت از وقت سفارت سایر کشورها است زیرا صدور ویزای کانادا در حیطه وظایف سفارت کانادا نیست و این مسئولیت بر عهده کارگزاری های رسمی دولت کانادا معروف به وک (VAC) است. در حقیقت ما برای دریافت ویزای کانادا، به جای وقت سفارت کانادا باید وقت وک را بگیریم که اصطلاحاً همان وقت سفارت کانادا نامیده می شود.

پس طبق آنچه که گفتیم برای سفر به کانادا به ویزای کانادا و برای دریافت ویزای کانادا به رزرو وقت سفارت این کشور نیاز داریم. اما از طرفی چون هیچیک از نمایندگی های وک در ایران دایر نیستند؛ ما باید به مراکز وک در سایر کشورهای دنیا مانند ترکیه و امارات متحده عربی مراجعه کنیم که بحث اصلی امروز ما رزرو وقت سفارت کانادا در دبی است. در حقیقت اگر ما می خواهیم برای اخذ ویزای کانادا از طریق دبی عمل کنیم ابتدا باید وقت سفارت کانادا در دبی را بگیریم یعنی باید از قبل با وک واقع در دبی هماهنگ کنیم که در یک تاریخ و ساعت معین در مرکز حضور خواهیم داشت. ضمناً این تاریخ و ساعت مقرر حتماً باید به تایید وک رسیده باشد یعنی وقت سفارت کانادا در دبی از طرف خود مرکز وک تعیین می شود که در ادامه با روند انجام این امر بیشتر آشنا می شویم.

روند رزرو وقت سفارت کانادا در دبی

برای گرفتن وقت سفارت کانادا در دبی باید تابع قوانین سفارت کانادا باشیم. مراکز صدور ویزای کانادا به دو روش حضوری و آنلاین به ما به عنوان متقاضی دریافت ویزای کانادا وقت می دهند. سیستم گرفتن وقت سفارت کانادا در دبی به هر دو روش حضوری و آنلاین یکسان است و تنها فرق موجود در نحوه ارائه درخواست است. در حقیقت برای گرفتن وقت سفارت کانادا در دبی به روش آنلاین می بایست از طریق سایت صدور ویزای کشور کانادا اقدام کنیم اما برای رزرو وقت سفارت کانادا در دبی باید حضوراً به نمایندگی وک در شهر دبی مراجعه نماییم که در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد روند انجام این مهم ارائه می دهیم.

همانطور که گفتیم برای رزرو اینترنتی وقت سفارت کانادا در دبی باید به سایت صدور ویزای کشور کانادا مراجعه کنیم. برای ارائه درخواست در این سایت ابتدا باید یک حساب کاربری برای خود بسازیم. پس از ایجاد حساب کاربری می بایست فرم درخواست ویزای کانادا را با دقت تکمیل و ارسال کنیم. در این فرم باید به سوالاتی در مورد خود و دلیل سفر به کانادا پاسخ دهیم. ضمناً در فرم درخواست ویزای کانادا باید نوع ویزای موردنیاز خود را نیز مشخص کنیم. در انتخاب نوع ویزا باید دقت داشته باشیم که شرایط ویزا با شرایط ما مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال اگر قرار است مدتی کوتاه در کانادا اقامت داشته باشیم باید وقت سفارت کانادا در دبی را برای دریافت ویزای اقامت موقت کانادا بگیریم؛ اگر لازم است که در کانادا کار کنیم باید برای اخذ ویزای کاری کانادا درخواست دهیم یا اگر می خواهیم با فرزندمان که در کانادا درس می خواند زندگی کنیم باید نوعی از ویزاهای کانادا با نام سوپرویزا را دریافت نماییم. بعد از تکمیل و ارسال فرم موظفیم که هزینه های سفارت را به صورت آنلاین بپردازیم. از زمان پرداخت هزینه های سفارت تا سی روز بعد فرصت داریم که به نمایندگی وک واقع در دبی رفته و اقدام به انگشت نگاری کنیم. بعد از انگشت نگاری می توانیم به ایران برگردیم چون وک موافقت یا عدم موافقت خود را بعداً با ارسال ایمیل بیان خواهد کرد.

ثبت نام آنلاین ویزای کانادا در دبی

پس طبق آنچه گفته شد برای گرفتن وقت سفارت کانادا در دبی باید از طریق سایت سفارت اقدام کنیم اما برای ارائه درخواست به روش حضوری لازم نیست که به سایت مراجعه نماییم. برای گرفتن ویزای کانادا به روش حضوری می بایست مستقیماً به نمایندگی وک در دبی برویم و با تکمیل و تحویل فرم درخواست ویزای کانادا، تقاضای اخذ ویزا دهیم. بعد از ارائه درخواست باید هزینه های سفارت را از طریق بانک پرداخت کنیم و سپس به انجام امور انگشت نگاری بپردازیم تا بعداً وک نتیجه تایید یا عدم تایید درخواست ما را از طریق ایمیل اطلاع دهد.

لازم به ذکر است که برای گرفتن وقت سفارت کانادا در دبی به هر  دو روش حضوری و آنلاین موظفیم که یک سری مدرک نیز به وک تحویل دهیم که در ادامه به بعضی از مهمترین مدارک لازم برای گرفتن وقت سفارت کانادا در دبی و اخذ ویزای کانادا اشاره می کنیم.

مدارک لازم برای رزرو وقت سفارت کانادا در دبی

  • مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی)
  • گذرنامه ایرانی (حداقل اعتبار گذرنامه باید یک سال باشد)
  • تصویر گذرنامه های قدیمی (در صورت وجود)
  • دو قطعه عکس پرسنلی رنگی زمینه سفید
  • سند مالکیت خانه، زمین و… (اسناد مالکیت نشان دهنده وابستگی مالی ما به کشور محل اقامتمان است)
  • لیست گردش حساب در چند ماه اخیر
  • معرفی نامه شغلی از قبیل حکم کارگزینی کارمندان دولت، فیش حقوقی کارمندان بخش های خصوصی، کارت بین المللی دانشجویی دانشجویان و…
  • دعوتنامه به همراه مشخصات کامل و آدرس محل اقامت دعوت کننده و کارت اقامت وی (در صورت وجود)
  • رسید رزرو بلیط هواپیما و هتل (در صورت وجود)

 

جهت اخذ وقت سفارت کانادا و ثبت نام ویزای کانادا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

درباره ی مشاور کانادا

مطلب پیشنهادی

مدارک وقت سفارت کانادا

مدارک وقت سفارت کانادا کانادا به عنوان دومین کشور بزرگ جهان از اقیانوس اطلس تا …

17 دیدگاه

  1. چگونه ميتوانم براى خودم و دو فرزندم ويزاى كانادا بگيرم و فرزندتنم در آنجا تحصيل كنند

    • سلام ابتدا باید برای پذیرش تحصیلی فرزندتون اقدام کنید پس از پذیرش برای ویزای تحصیلی ایشون اقدام کنید

  2. خدمت شما عزیزان سلام عرض میکنم.من مردی 33 ساله آتش نشان و دارای گواهینامه رانندگی با خودروهای بزرگ هستم و متاهل هستم و دو تا پسر زیر 6 سال دارم و مادرم که پیر میباشد را هم نگهداری میکنم.اینجا زندگی خیلی شدید به ما فشار میاورد واقعا اینجا غیر قابل تحمل شده. خواستم بدونم چه راهی وجود داره که بتونم همراه خانواده به کانادا مهاجرت کنم و فرزندانم در کانادا تحصیل کنند و خودم کار کنم؟مدرک زبان انگلیسی ندارم اما در حال حاضر به کلاس زبان میروم. اگر امکان داره راهنماییم کنید.متشکرم از شما.

    • سلام روزتون بخیر به دلیل اینکه پروسه مهاجرت مقداری طولانی هستش اگر زحمت بکشید با کارشناسان ما تماس بگیرید بهتر می تونیم راهنماییتون کنیم

  3. سلام خسته نباشید ببخشید روز های تعطیل سفارت کانادا در دهلی نو هندوستان رو می خواستم بدونم و دیگه اینکه کسی که ویرایش اومده باشه برای گرفتن ویزا هم باید وقت قبلی بگیره ممنون از شما

  4. سلام ،من میخوام از طریق سفارت کانادا در دبی درخواست پناهندگی بدم ایا امکانش هست باتشکر

  5. عزیزه استادغلامی

    با سلام وعرض‌وادب واحترام‌
    من دانشجوی دکترا در دانشگاه امارات دبی هستم درسم تمام شده دارم روی رساله کار میکنم وتصمیم دارم از ویزای توریستی استفاده کنم و ازطریق دبی یاوابوظبی جهت انگشت نگاری وارسال مدارک به سفا رت کانادا اقدام کنم لذا خواهشمند است راهنمایی فرمایند
    قبلا از مساعدتیکه میفرمایند کمال تشکر را دارم

    • سلام وقتتون بخیر با آرزروی موفقیت برای شما
      شما می بایست مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کانادا رو که در سایت اعلام کردیم آماده کنید و پس از ترجمه به صورت آنلاین یا حضوری برای انگشت نگاری اقدام کنید.

  6. لینکدونی لینک سیتی

    اقا خیلی وبسایتتون عالیه

  7. سلام ممنون از سایت مفید شما من میخوام حضوری مدارک ارانه بدم به vacدبی فقط هزینه چطوری باید پرداخت کنم ؟ لطفا راهنمائی کنید

    • مشاور کانادا

      سلام روز بخیر
      بهتره وقت سفارت بگیرید و هزینه هم باید به صورت آنلاین پرداخت بشه بعد با رسیدشون حضوری مدارک ببرید

  8. سلام بنده مقیم امارات هستم مخواهم برم کانادا با خانمم چجور متونم ویزای موقت زیارتی بگیرم تا بچه مون اونجا دنیا بیاد و پاسپورت کانادا بگیره؟

    • مشاور کانادا

      سلام باید شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا رو داشته باشید فقط اینکه تا زمانی که همسرتون مشخص نشده باردار هستن باید اقدام کنید اگر از ظاهرشون بفهمن باردارن ویزا نمیدن

  9. با سلام ایا برای مراجعه به سفارت یا وک کانادا باید ویزای دبی رو هم دریافت کنیم؟

    • سلام و درود
      بله در صورتی که قصد انگشتنگاری از دبی رو داشته باشید باید ویزای دبی رو هم بگیرید

  10. سلام وقتتون بخیر، من ویزای دوساله کاری مالزی دارم ،ولی اینترپل هستم و الان دبی هستم و پاسپورتم دست اینترپل هست ولی من ایران نمیخوام برم میخوام بدونم میتونم برم کانادا یعنی راهی هست که برم کانادا با این شرایط؟

  11. سلام خسته نباشيد
    تايم كاري سفارت كانادا در دبي براي انجام انگشت نگاري به چه صورته؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *