خانه / ویزا / ویزای تحصیلی کانادا ۲۰۱۹، بدون مدرک زبان + شرایط و هزینه‌ها

ویزای تحصیلی کانادا ۲۰۱۹، بدون مدرک زبان + شرایط و هزینه‌ها

ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا به دانشجویان فرصتی استثنایی می دهد تا بتوانند در این کشور به تحصیل بپردازند. متقاضیان بسیاری هر ساله کانادا را جهت تحصیل (و یا ادامه تحصیل) خود انتخاب می کنند. دانشگاه های کانادا از رتبه های بسیار بالایی در سطوح جهانی برخوردار هستند و همین موضوع سبب تقاضای بالای دانشجویان برای این دانشگاه ها شده است.

 

دانشگاهای برتر کانادا

10 دانشگاه برتر کشور کانادا بر اساس آخرین رتبه‌بندی سازمان QS که در سال 2018 انجام شده است به شرح زیر می باشد:

1- دانشگاه تورنتو

2- دانشگاه واترلو

3- دانشگاه بریتیش کلمبیا

4- دانشگاه مک گیل

5- دانشگاه آلبرتا

6- دانشگاه مک مستر

7- دانشگاه کوئینز

8- دانشگاه مونترئال

9- دانشگاه کلگری

10- دانشگاه وسترن

QS یکی از معتبرترین سیستم‌های رتبه‌بندی جهانی می باشد. QS در سال 2018، 959 دانشگاه از 84 کشور را در رتبه ‌بندی جهانی مشخص کرده است. سیستم رتبه ‌بندی جهانی QS بر اساس فعالیت‌های مختلف دانشگاهی بنا شده است. دانشگاه‌ها بر اساس شش شاخص و چهار حوزه کلی آموزش، پژوهش، جذب در بازار کار و جهانی ‌سازی بررسی و رتبه ‌بندی می‌شوند. شهرت دانشگاه، تعداد مقالات دانشگاهی در پایگاه های نمایه سازی، موفقیت فارغ التحصیلان در کاریابی، نسبت دانشجویان بین ‌المللی به دانشجویان بومی، نسبت اعضای هیئت‌ علمی به دانشجویان، میزان استناد اعضای هیئت‌علمی و نسبت اعضای هیئت‌ علمی بین‌ المللی در این ارزیابی تاثیرگذار می‌باشند. در ادامه با برخی از دانشگاه های این کشور بیشتر آشنا خواهید شد.

ویزای تحصیلی کانادا

 

ویزای تحصیلی ارزان

برای معرفی ویزای تحصیلی کانادا با ما همراه باشید :

دانشگاه تورنتو:

این دانشگاه در رتبه ‌بندی (QS) که در سال ۲۰۱۸ انجام شد، به عنوان برترین دانشگاه کانادا انتخاب شده است. این دانشگاه در رشته‌هایی نظیر پرستاری، جغرافیا، ورزش، فیزیولوژی و کالبد شناسی در جهان برتری دارد. دانشگاه تورنتو کانادا از دانشکده های مهندسی، معماری، هنر، دندانپزشکی، جنگل داری، حقوق، مدیریت، داروسازی، موسیقی، تربیت بدنی، پرستاری، علوم بهداشتی، علوم کاربردی و مدرسه مطالعات پیوسته تشکیل شده است. لازم به ذکر است کتابخانه این دانشگاه پس از کتابخانه ملی کانادا برترین کتابخانه این کشور می باشد.

دانشگاه واترلو:

این دانشگاه دارای رتبه دوم در کانادا و رتبه 152 در سطح دانشگاه های جهان را دارا می باشد. این دانشگاه از دانشکده‌ های علوم، ریاضی، مهندسی، بهداشت، محیط زیست و هنر به همراه  ۱۰ مدرسه مبتنی بر دانشکده و ۴ موسسه وابسته تشکیل شده است. بزرگترین دانشکده فنی و مهندسی کانادا به دانشگاه واترلو تعلق دارد. این دانشگاه در میان ایرانیان مهاجر از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و بسیاری از دانشجویان و اساتید ایرانی در این دانشگاه مشغول به تحصیل و فعالیت هستند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا:

سومین دانشگاه کانادا می باشد که واقع در شهر ونکوور است. این دانشگاه دارای دو پردیس و ۱۹ دانشکده می باشد. دانشگاه بریتیش کلمبیا برای دانشجویان ممتاز و برتر خود بورسیه تحصیلی در نظر می گیرد. از رشته های برتر این دانشگاه می توان مواردی همچون مهندسی معدن، جغرافیا، پزشکی و پرستاری را نام برد. جالب است بدانید بزرگترین موزه مردم شناسی کشورکانادا در این دانشگاه واقع شده است. استخدام دانشجویان و تخصیص بودجه پژوهشی از دیگر مزایای این دانشگاه می باشد.

دانشگاه مک گیل:

چهارمین دانشگاه کاناد و واقع در شهر مونترال ایالت کبک. این دانشگاه دارای 11 دانشکده می باشد که شامل: کشاورزی، هنر، پزشکی، دندان‌پزشکی، موسیقی، حقوق، مهندسی، علوم پایه، مذاهب، آموزش و مدیریت است. این دانشگاه دارای موسسات تکنولوژی بسیار قدرتمندی می ‌باشد. دانشگاه مک گیل برای دانشجویان خارجی بورسیه‌ های خاصی در نظر می گیرد. از افتخارات این دانشگاه می توان به 12 جایزه نوبل و 8 مدال المپیک اشاره کرد. دو نخست وزیر و سه فضانورد کانادا نیز از فارغ التحصیلان دانشگاه مک گیل بوده‌اند. این دانشگاه در میان دانشگاه‌های کانادا دارای بیشترین تعداد دانشجو‌های دکتری می باشد.

دانشگاه آلبرتا:

پنجمین دانشگاه در کانادا که واقع در شهر ادمونتون می باشد. دانشگاه آلبرتا دارای شش پردیس و 18 دانشکده است. از رشته های برتر این دانشگاه می توان به هنر، علوم انسانی و فیزیک اشاره کرد. کمک هزینه های تحصیلی، بورسیه و وام های متعددی که این دانشگاه به دانشجویان خود می دهد، آنرا به یکی از محبوبترین دانشگاه های کانادا بدل کرده است.

دانگاه مک مستر:

ششمین دانشگاه کانادا و واقع در شهر همیلتون که یک دانشگاه دولتی می باشد. این دانشگاه از شش دانشکده علوم پایه، فنی و مهندسی، بهداشت، علوم اجتماعی، علوم انسانی و بازرگانی تشکیل شده است. این دانشگاه نیز بورسیه های تحصیلی فراوانی برای دانشجویان در نظر گرفته است.

دانشگاه کویینز:

هفتمین دانشگاه برتر کانادا واقع در شهر کینگستون در ایالت انتاریو است. این دانشگاه دولتی بوده و تمرکز فراوانی بر تحقیق و پژوهش دارد. این دانشگاه از دانشکده هایی همچون پزشکی، توانبخشی، پرستاری، آموزش، بهداشت و سلامت، بازرگانی، علوم انسانی، حقوق، علوم کاربری و مهندسی تشکیل شده است.

دانشگاه مونترئال:

دانشگاهی دولتی که در رتبه هشتم دانشگاه های کانادا بوده و در ایالت کبک واقع شده است. این دانشگاه دولتی و به زبان فرانسوی می باشد. دانشگاه مونترئال از 13 دانشکده و 80 دپارتمان تشکیل شده است. از رشته های برتر این دانشگاه می توان به مواردی همچون اقتصاد، مهندسی و پزشکی اشاره کرد. این دانشگاه نیز بورسی ها و امکانات تحقیقاتی پژوهشی بسیار گسترده ای را در اختیار اساتید و دانشجویان خود می گذارد.

دانشگاه کلگری:

نهمین دانشگاه برتر کانادا بوده که دارای دانشکده هایی همچون دامپزشکی، هنر، پزشکی، طراحی محیطی، خدمات اجتماعی، آموزش، حقوق علوم پایه، مهندسی و حرکت شناسی می باشد.

دانشگاه وسترن:

دهمین دانشگاه برتر کانادا که در ایالت اونتاریو واقع شده است. این دانشگاه دارای دانشکده های خدمات اجتماعی، علوم انسانی، آموزش، موسیقی، رسانه، حقوق، علوم پایه، بازرگانی، پزشکی، دندانپزشکی، مهندسی و علوم بهداشتی می باشد.

 

ویزای سرمایه گذاری کانادا

اگر قصد سرمایه گذاری در کشور کانادا را داشته باشید، این امکان برای شما وجود دارد که از طریق “سرمایه گذاری برنامه دولت فدرال” و یا از طریق “سرمایه گذاری برنامه کبک” اقدام به دریافت ویزای کانادا  سرمایه گذاری نمایید. دریافت ویزای سرمایه گذاری کانادا در سال ۲۰۱۸ میلادی برای کسانی که دارای شرایط زیر می باشند امکان پذیر است. این شرایط به شرح زیر می باشند:

  • فرد تقاضا دهنده باید اثبات نماید که توان پرداخت هزینه های خود و خانواده خود در کشور کانادا را خواهد داشت.
  • دارایی فرد تقاضا دهنده باید ۱.۶۰۰.۰۰۰ دلار کانادا باشد و همچنین وی باید تعهد دهد که تا ۸۰۰.۰۰۰ دلار در کشور کانادا سرمایه گذاری خواهد کرد.
  • متقاضی سرمایه گذاری مهاجرتی باید مبلغ ۲۴۰ هزار دلار کانادا شامل تمام هزینه های کارگزاری دولتی، و مبلغ ۸۰۰ هزار دلار کانادا به عنوان ودیعه OR برای مدت ۵٫۵ سال بدون دریافت سود سرمایه گذاری کند.

از مزیت های بسیار مهم سرمایه گذاری در کشور کانادا وجود نیروی کار متخصص، محیط کاری بسیار منظم و دسترسی مستقیم به بازارهای داخلی و بازارهای جهانی است. کشور کانادا جزو یکی از قدرتمند ترین اقتصادهای جهان به شمار می آید. این سرزمین بازاری بالغ بر ۳۰ میلیون مصرف کننده دارد و از زیرساخت های پیچیده و شبکه حمل و نقل پیشرفته بهره می برد. بنابراین شما می توانید با داشتن آگاهی های کامل با آسودگی خاطر در این کشور سرمایه گذاری نمایید. شایان ذکر است که از دیگر مزایای سرمایه گذاری در کشور کانادا این است که شما با دریافت اقامت دائم قادر خواهید بود به همراه خانواده خود از مزایای تحصیل رایگان و بهره مندی از سایر حقوق شهروندی همچون گرفتن وام و کمکهای مالی از دولت و بیمه خدمات درمانی رایگان برخوردار شوید.

 

ویزای درمانی کانادا

علاوه بر اخذ ویزای تحصیلی کانادا شما می توانید برای گرفتن ویزای کانادا درمانی نیز اقدام کنید .بهداشت و درمان در کشور کانادا سیستمی بسیار پیشرفته است. بیمه درمانی این کشور خدمات بسیار جامعی را برای شهروندان این کشور به وجود آورده است. این بیمه درمانی که مدیکر نام دارد یک سیستم ملی می باشد. وجود بیمارستان ها و پزشکان متخصصی همراه با امکانات پیشرفته این کشور را در زمینه های بهداشت و درمان در سطح بسیار بالایی قرار داده است.

بیمه مدیکر در بیشتر بیمارستان ها و مطب پزشکان در این کشور پشتیبانی شده و بیشتر هزینه های درمانی را شامل می شود. البته باید در نظر داشته باشید بیمه مدیکر تنها برای شهروندان کانادا می باشد و افرادی که به تازگی مهاجرت کرده اند در یک دوره مشخصی نمی توانند از خدمات آن بهره مند شوند. این افراد می توانند در این دوره از بیمه بهداشتی درمانی مسافری استفاده کنند. چرا که نداشتن یک بیمه در کانادا می تواند هزینه های بسیار زیادی را بر روی دست شما بگذارد

درباره ی مشاور کانادا

مطلب پیشنهادی

انگشت نگاری سفارت کانادا

ویزای کانادا و گرفتن وقت سفارت در این کشور یکی از مباحث چالش برانگیزی است …

2 دیدگاه

  1. سلام با تشکر از مطالب فوق . اگر امکان دارد هزینه دانشگاهها را سالیانه نیز قید فرمایید.
    با تشکر

  2. مهندس علی خداجو کارمند رسمی مرکزبهداشت رشت

    سلام ویزا تحصیلی و تولد فرزند اتاوا کانادا میخواهم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *