خانه / ویزا / چگونه ویزای مولتی کانادا 5 ساله بگیریم ؟

چگونه ویزای مولتی کانادا 5 ساله بگیریم ؟

ویزای مولتی 5 ساله کانادا چیست؟

قبل از این که درباره ویزای مولتی کانادا توضیحاتی را ارائه دهم، بهتر است درباره این سرزمین بی نظیر و راه های ورود به آن نکاتی را شرح دهم. کانادا یکی از کشورهای بزرگ و کم جمعیت است و به همین دلیل طبیعت بکر و بی نظیری دارد. البته کانادا یکی از کشورهای مهاجر پذیر نیز به حساب می آید.یکی از انواع ویزاهای قابل اخذ کانادا ویزای توریستی است. ویزای توریستی خود به چند دسته تقسیم می شود و برای سفر به کانادا با توجه به هدف شخص می توان اقدام به اخذ یکی از آن ها کرد. برای این که موفق به اخذ ویزای این کشور شوید کافی است تا پایان راه با ما همراه شوید.

ویزای توریستی کانادا کوتاه مدت که اخیراً دیگر صادر نمی شود، به متقاضیان این امکان را می داد که در مدتی محدود حداکثر تا سه ماه در کشور کانادا اقامت داشته باشند. به این ترتیب متقاضیان می توانستند به مدت نود روز در خاک کشور کانادا اقامت داشته باشند. خود این ویزا به دو دسته یکبار ورود و دو بار ورود تقسیم می شد.

ویزای مولتی کانادا

ویزای مولتی کانادا

امروزه با توجه به تغییراتی که در سیاست های سفارت کانادا اعمال شده است، مردم تنها می توانند ویزای مولتی کانادا را اخذ کنند. این ویزا همچنین به ویزای چند بار ورود و ویزای 5 ساله کانادا نیز مشهور است. به این ترتیب مسافران می توانند با استفاده از ویزای مولتی کانادا به مدت پنج سال در این کشور رفت و آمد داشته باشند.با اخذ این ویزا می توانید در هر بار ورود به کشور کانادا نود روز اقامت داشته باشید و پس از آن باید خاک کشور کانادا را ترک کنید و دوباره به این کشور وارد شوید. در حقیقت اعتبار این ویزا ده ساله است اما به دلیل این که اعتبار گذرنامه ایرانی ها پنج ساله است این ویزا نیز تنها پنج سال اعتبار دارد.

مزیت ویزای بلند مدت کانادا چیست؟

همان طور که گفته شد با ویزای مولتی کانادا می توانید به مدت پنج سال در این کشور به رفت و آمد بپردازید. بدیهی است که پنج سال مدت زمان زیادی است و شما می توانید در این بازه رمانی به خوبی کشور مقصد را مورد مطالعه و آنالیز قرار دهید. نکته مهم این است که در این بازه زمانی می توانید شغل مناسبی را نیز بیابید.

شما پنج سال فرصت بررسی این کشور را خواهید داشت. می توانید سرمایه گذاری، کار، تفریح و هر آنچه مد نظر دارید را بررسی کنید تا به راحتی تصمیم خود را برای اخذ اقامت این کشور بگیرید. از دیگر مزایای این ویزا می توان به این نکته اشاره کرد که ویزای کانادا به شما این امکان را می دهد تا به دفعات و از هر مرزی به این کشور سفر کنید.

این ویزا بیشتر توسط افرادی اخذ می شود که قصد تجارت در کشور کانادا را دارند. البته والدینی که فرزندشان نیز در این کشور اقامت دارد می توانند ویزای کانادا را اخذ کنند و در هر زمانی که دلخواهشان باشد به این کشور سفر کنند. این ویزا به آن ها کمک می کند تا برای هر بار سفر مجبور به اخذ ویزای مجدد نشوند.

 

اخذ ویزای کانادا نیاز به هزینه های کلان و نامتعارف نداشته و با حداقل هزینه امکان دریافت ویزای کانادا وجود دارد.فراموش نکنید که هیچ تفاوتی در نوع ارتباط شرکتها با سفارت وجود ندارد تنها تفاوتی که در رود درخواست ویزای کانادا وجود دارد میزان وسواس و دقتی است که متخصصا در این زمینه برای شما به کار بگیرند.اگر مرجعه که به آن مراجعه میکنید به خوبی از شرایط و استانداردهای اخذ ویزای کانادا مطلع باشند و مدارک شما بدرستی آماده شود و در پروسه ثبت نام آنلاین کارهای پرونده شما را به دقت انجام دهند شما در بالاترین شانس ویزا شدن قرار خواهید گرفت.پس اگر با پیشنهاد ها و مبالغ نجومی مواجه شدین قبل از پرداخت نبلغ بیشتر دقت کنید.

 

چگونه ویزای مولتی کانادا 5 ساله بگیریم؟

در بالا به این نکته اشاره شد که امروزه تنها ویزای مولتی کانادا قابل اخذ است و نمی توان ویزای دیگری را اخذ کرد. به این ترتیب امروزه تنها با ارائه مدارک به سفارت برای اخذ ویزای توریستی می توانید فقط ویزای مولتی کانادا را دریافت کنید. مدارک شما شامل چند بخش می شود که در ادامه خواهیم گفت.برای اخذ ویزای مولتی کانادا ابتدا باید وقت سفارت این کشور را اخذ کنید. همان طور که می دانید کشور کانادا در ایران سفارت خانه ای ندارد. از این رو کلیه متقاضیان اخذ ویزای کانادا باید به سفارت خانه کانادا در کشورها همسایه مراجعه کنند. البته سفارت کانادا امور ویزا را به کارگزاری به نام وک سپرده است.

پس از این که از وک وقت گرفتید می توانید به این مرکز مراجعه کنید تا موفق به اخذ ویزای این کشور شوید. وک در شهرهای مختلفی مانند استانبول، آنکارا، دبی، ابوظبی، ارمنستان و … قرار دارد. به این ترتیب می توانید به یکی از دفاتر وک در تاریخ تعیین شده مراجعه کنید.البته برای اخذ وقت سفارت کانادا می توانید به دو صورت آنلاین و حضوری اقدام کنید. در حالت حضوری باید به وک مراجعه کرده و وقت انگشت نگاری را اخذ کنید. در حالت آنلاین اما وقت را می گیرید و تنها برای انگشت نگاری به سفارت مراجعه می کنید.

متقاضی باید کلیه مدارک خود را ترجمه کند. این ترجمه باید با مهر رسمی دارالترجمه باشد تا توسط سفارت مورد بررسی قرار بگیرد. پس از این که مدارک را به سفارت ارائه دادید و انگشت نگاری انجام شد؛ باید منتظر پاسخ سفارت به درخواست خود شوید. سفارت دو تا چهار هفته بعد به شما پاسخ خواهد داد.

ویزای 5 ساله کانادا

مدارک لازم برای اخذ ویزای بلند مدت کانادا چیست؟

  • اولین مدرکی که نشان می دهد شما می توانید ویزای مولتی کانادا را اخذ کنید یا خیر، گذرنامه شما است. در صوتی که حداقل دو ویزای شینگن در گذرنامه شما درج شده باشد، شما موفق به اخذ ویزای مولتی کانادا خواهید شد. در غیر این صورت نمی توانید ویزای این کشور را اخذ کنید.
  • این که ویزای شینگن یا آمریکا یا انگلیس داشته باشید، نشان می دهد که شما تاریخچه سفری خوبی دارید و در کشور کانادا پناهنده نخواهید شد. پس مهر این ویزاها در گذرنامه شما مهری بر توریست بودن شما است و تأثیر به سزایی در پرونده شما و اخذ ویزا خواهد داشت.
  • مدارک شناسایی که شامل شناسنامه، گذرنامه، عکس، مدارک کاری و … می باشد. مدارک کاری خود شامل نامه اشتغال به کار، فیش حقوقی، مرخصی با سربرگ شرکت و … است که با توجه به نوع شغل ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال کسی که جواز کسب ارائه می دهد دیگر نیاز به ارائه برگه مرخصی ندارد.
  • از دیگر مدارکی که باید ارائه دهید واچر هتل است. البته در صورتی که از سوی خویشاوندان یا دوستان خود دعوتنامه کانادا داشته باشید دیگر نیازی به ارائه واچر ندارید و می توانید منزل وی را به عنوان محل اقامت خود معرفی کنید. از دیگر مدارکی که باید ارائه دهید هم می توان به رزرو بلیط هواپیما، بیمه نامه مسافرتی و … اشاره کرد.

ترجمه مدارک باید انجام شده سپس با چیدمانی خاص در سایت سفارت بارگذاری شوند. البته نکته مهم این است که این بارگذاری برای زمانی است که قصد اخذ وقت سفارت آنلاین کانادا را داشته باشید. در غیر این صورت مدارک را باید حضوری و به صورت کاغذی به سفارت ارائه دهید.

درباره ی مشاور کانادا

مطلب پیشنهادی

انگشت نگاری سفارت کانادا

ویزای کانادا و گرفتن وقت سفارت در این کشور یکی از مباحث چالش برانگیزی است …

12 دیدگاه

  1. سلام
    بسیار سایت عالی با اطلاعات جامعی دارید ولی متاسفانه برای ایرانیان که در کشورهای مجاور اقامت دارند و قصد تماس با شما را دارند شماره تماس واتس آپ پیش بینی نشده .
    من در تفلیس هستم و میخواستم با شما تماس بگیرم و در صورت فراهم بودن شرایط با ایران بیاییم جهت شروع کار که متاسفانه امکان تماس ندارم.

    • سلام روزتون بخیر
      ممنون از حسن انتخاب شما، البته در قسمت تماس با ما شماره درج شده و شما میتونید با شماره 09901869519 از طریق پیام رسان ها در ارتباط باشید.

  2. با درود برای تمدید ویزای پنج ساله مادرم مدارک لازم را پست پیشتاز به بخش ویزای سفارت کانادا در انکار ارساذ کردم امروز . ایا درست عمل کردم یا باید جضوری تحویل میدادم، و چه مدت بعداز تحویل گرفتن نتیجه را ایمیل خواهند نمود با تشکر

    • سلام وقت بخیر
      در حال حاضر فقط به دو صورت قابل انجام هست خدمات ویزا آنلاین و حضوری و برای درخواست حضوری باید خود شخص حضور داشته باشه.

  3. درود بر شما
    من پیش از این چهار بار پاسپورتم رو عوض کردم و سفر زیاد رفتم ، ژاپن، کره، سنگاپور و چین و …، در مورد ویزای شنگن فقط یکبار پارسال رفتم یونان آیا تعداد زیاد مهرهایی که در پاسپورت های من هست کفایت میکنه و یا حتما بایستی دو بار پیش از این ویزای شنگن اقدام میکردم. البته من منتظرم که اگر ویزای کانادا رو‌ میگیرم برای ویزای شنگن بعد از اون اقدام کنم.
    منتظر جواب شما هستم
    سپاسگذارم

    • سلام و درود
      در حال حاضر تعداد سفرهای گذشته شما برای پرونده ویزای ملتی کانادا شما کفایت میکنه اما این به این معنا نیست که حتما ویزا میشید به همین دلیل باید بقیه مدارک و شرایط شما بررسی بشه ، اما در حال حاضر ویزای شینگن و ژاپنی که دارید پروندتونو کمک میکنه

  4. آیا تبدیل این ویزا به ویزای تحصیلی امکان پذیر هست یا نه ؟

    • مشاور کانادا

      سلام وقت بخیر
      بله امکان تبدیل ویزای مولتی به ویزای تحصیلی در صورتی که شرایط رو داشته باشید وجود دارد.

  5. شهرام جواهری

    درود بر شما
    من برادر و خواهرم با خانوادهاشون مدت 30ساله که کانادا هستند و از موقعیت اجتماعی خوبی هم برخوردار هستند،
    خودمم هم سوابق خوب و معتبری در زمینه نفت و گاز در ایران دارم.
    به نظر شما بهترین راه برای من که بتونم برای مهاجرت به همراه خانواده
    اقدام کنم کدوم راه میتونه باشه واقعیت هرکس یه چیز میگه دنبال بهترین راه میگردم ممنون میشم اگر راهنمایی کنید.

    • مشاور کانادا

      سلام وقت بخیر
      راهنمایی درخصوص مهاجرت نیاز به شناخت بیشتر در مورد شرایط شما داره برای همین بهتره به صورت مشاوره تلفنی به شما کمک کنیم.

  6. سلام من متاهل39 ساله تجربه سفر به بیش از ده کشور توریستی مختلف داشتم و یک مرتبه هم شینگن در پاسپورتهای قبلی ام دارم.فامیل درجه یک مقیم کانادا با اعتبارمناسب جهت ارسال دعوتنامه دارم.پروانه کسب و چندسند ملکی در ایران دارم.ایا موفق به اخذ ویزا میشوم؟

    • مشاور کانادا

      سلام و درود
      با توجه به شرایطی که فرمودین شانس بالایی دارید ولی در نهایت بهتره مدارکتون بررسی بشه شما میتونید به شرکت ما مراجعه کنید به صورت رایگان مدارک و شرایطتون رو بررسی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *