خانه / ویزا / انواع ویزای کانادا ، توریستی تحصیلی + مراحل اخذ انواع ویزا

انواع ویزای کانادا ، توریستی تحصیلی + مراحل اخذ انواع ویزا

انواع ویزای کانادا

انواع ویزای کانادا را در ادامه مطلب به تفصیل آمده است. شما برای سفر به کشور کانادا ابتدا نیاز دارید تا با این کشور کمی آشنا شوید. پس از آن باید روند کار را بدانید تا بتوانید ویزای کانادا را اخذ کنید.

کانادا کشور کانگورو های زیبا و آبشار نیاگاراست. کشوری که هوای سردی دارد و تا دلتان بخواهد می توانید در برف ها غلت بزنید و خوش بگذرانید.ونکوور که یکی از شهرهای شلوغ و مشهور این کشور است متأسفانه دچار آلودگی هوا شده است. اما تراکم جمعیت در دیگر شهرهای این کشور پهناور کمتر است.تورنتو شهر گران قیمت این کشور است که زندگی در آن نسبت به سایر شهرهای کانادا پرهزینه تر است. واحد پولی رسمی این کشور دلار کاناداست.زبان رسمی کانادا انگلیسی است اما برخی از استان های آن به زبان های دیگر مانند فرانسه نیز صحبت می کنند. در ادامه درباره روند دریافت ویزای کانادا و انواع آن خواهیم گفت.

انواع ویزای کانادا

انواع ویزای کانادا

شما برای سفر به کشور کانادا باید ویزای این کشور را اخذ کنید. این کشور هر سال پذیرای تعداد زیادی از توریست ها و مهاجران است و به همین جهت شرایطی را فراهم کرده است تا متقاضیان بتوانند به این کشور سفر کنند.

در ادامه انواع ویزای کانادا تضمینی را خواهیم گفت. ویزای کانادا به دو دسته اصلی ترانزیت و توریستی تقسیم میشود که هر کدام از این ویزاها به چند دسته دیگر تقسیم می شوند.

ویزای ترانزیت همانطور که از اسمش پیداست برای جابجایی می باشد. ویزای توریستی نیز برای آن دسته از افرادی است که قصد بازدید از این کشور را دارند.

ویزای ترانزیت کانادا

  • ویزای ترانزیت نوع A:

این ویزا برای زمانی است که شما قصد سفر بین دو کشور به جز کانادا را داشته باشید و مجبور به فرود در این کشور بنا بر علتی مثل سوخت گیری هواپیما و … شوید.در این صورت شما می توانید با استفاده از این ویزا کمتر از 48 ساعت در فرودگاه این کشور مانده و سپس از راه هوایی کانادا را ترک کنید.

  • ویزای ترانزیت نوع B:

این ویزا مانند ویزای ترانزیت A است با این تفاوت که شما باید از راه زمینی و یا دریایی کانادا را ترک کنید. شما باید در حداقل زمان ممکن خاک کشور کانادا را ترک کنید.

ویزای توریستی کانادا

  • ویزای توریستی نوع C:

این ویزا به متقاضی این امکان را می دهد تا نود روز در کانادا اقامت داشته باشد. این ویزا خود به دو دسته دیگر تقسیم می شود. ویزای توریستی یکبار ورود و ویزای توریستی دوبار ورود این دسته ها را تشکیل می دهند.ویزای توریستی یکبار ورود به شما این امکان را می دهد تا یکبار وارد خاک کانادا شوید و کمتر از نود روز در کانادا اقامت داشته باشید. اعتبار ویزای شما با اولین خروج از این کشور به پایان خواهد رسید.ویزای توریستی دوبار ورود به شما این امکان را می دهد تا دو بار وارد این کشور شوید، با دومین خروج از کانادا اعتبار ویزای شما به پایان می رسد.

  • ویزای توریستی نوع D:

ویزای بلند مدت است که به شما این امکان را می دهد تا به مدت پنج سال در این کشور رفت و آمد کنید. این ویزا بیشتر توسط تاجران، بازرگانان،به جهت ویزای کار کانادا و دانشجویان و والدین افرادی که در کانادا اقامت دارند تقاضا می شود.

انواع ویزای کانادا شامل چند دسته بالا می شود که شما باید با توجه به شرایط خود یکی را انتخاب کنید.برای انتخاب یکی از انواع ویزای کانادا علاوه بر بررسی شرایط بهتر است با افرادی خبره مانند مشاورین ما نیز مشورت کنید تا بهترین راه را به شما نشان دهند.

چگونه ویزای کانادا را بگیریم ؟

پس از انتخاب یکی از انواع ویزای کانادا لازم است تا وقت سفارت کانادا را اخذ کنید. برای این کار کافی است تا با مشاورین مجرب و متخصص و دلسوز ما تماس حاصل کنید تا به بهترین شکل شما را راهنمایی کنند.

متأسفانه سفارت کانادا در ایران کنسولگری ندارد، از این رو شما باید برای اخذ ویزای کانادا به یکی از کشورهای همسایه که VAC در آن مستقر است مراجعه کرده و ویزای خود را دریافت کنید.

 

مراحل اخذ ویزای کانادا چیست؟

  1. تماس با مشاورین ما جهت دریافت وقت سفارت کانادا.
  2. بررسی کشورهای همسایه مثل ابوظبی، ترکیه، دبی، ارمنستان و … برای وقت سفارت کانادا .
  3. ارسال اسکن گذرنامه و یک شماره تماس به مشاورین ما برای ثبت وقت سفارت.
  4. تکمیل مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کانادا.
  5. انتخاب نوع ثبت نام که به دو دسته حضوری و غیر حضوری تقسیم می شود.
  6. سفر به کشور انتخاب شده در وقت تعیین شده برای تکمیل پرونده و انگشت نگاری و … .
  7. پرداخت 85 دلار کانادا برای اخذ ویزا.
  8. بازگشت به کشور.
  9. پاسخ دهی سفارت. در صورتی که پاسخ مثبت باید می توانید برای پیکاپ ویزا اقدام نمایید.

پیکاپ ویزای کانادا چیست؟

پس از این که پاسخ سفارت را دریافت کردید و مثبت بود باید پاسپورت خود را برای ضمیمه شدن ویزا در آن به سفارت ببرید. در صورتی که قصد صرفه جویی در وقت و هزینه را داشته باشید کافی است تا با ما تماس بگیرید.

همکاران ما در کمترین زمان ممکن ویزای شما را پیکاپ خواند کرد و تحویل شما می دهند.

 

ثبت نام حضوری ویزای کانادا بهتر است یا آنلاین؟

ثبت نام آنلاین ویزای کانادا به مراتب بهتر از ثبت نام حضوری است. در ثبت نام آنلاین شما بدون سفر به کشوری دیگر با پرداخت هزینه ای کم به ما، می توانید وقت سفارت کانادا را اخذ کنید.

پس از آن 85 دلار کانادا را به صورت آنلاین می پردازید و رسید آن را در پرونده قرار می دهید. به ثبت نام های آنلاین زودتر از ثبت نام های حضوری رسیدگی می شود و شما تنها برای انجام انگشت نگاری و … لازم است تا به کشورهای همسایه سفر کنید.

پس از دریافت پاسخ سفارت در صورت مثبت بودن آن می توانید از خدمات پیکاپ ویزای کانادای ما استفاده کنید.در ثبت نام حضوری شما اگر از پیکاپ استفاده کنید مجبور به دو بار سفر و در غیر این صورت مجبور به سه بار سفر خواهید شد

درباره ی مشاور کانادا

مطلب پیشنهادی

انگشت نگاری سفارت کانادا

ویزای کانادا و گرفتن وقت سفارت در این کشور یکی از مباحث چالش برانگیزی است …

یک دیدگاه

  1. سلام. وقت بخیر. ممنون از اطلاعات مفیدی که در سایت گذاشته اید.
    من متاسفانه چدین بار تماس گرفتم ولی کسی پاسخگو نبود.
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *