خانه / ویزا / سوپر ویزای کانادا , شرایط اخذ سوپر ویزای والدین

سوپر ویزای کانادا , شرایط اخذ سوپر ویزای والدین

سوپر ویزای کانادا

سوپر ویزای کانادا یکی از انواع ویزای کشور کانادا است که طرفداران خاص خود را دارد. برای اینکه اطلاعات کاملی از این نوع ویزا و نحوه اخذ آن دریافت کنید با ما همراه شوید.

سوپرویزای کانادا که با عنوان ویزای والدین شناخته می‌شود جزو ویزاهای توریستی کانادا است. این نوع از ویزا علاوه بر والدین، برای پدربزرگ و مادربزرگ‌ها نیز صادر می‌شود. شرط صدور این نوع از ویزا این است که فرد اقامت کانادا را داشته باشد و درآمد سالیانه وی در حدود ۲۴هزار دلار باشد. اعتبار سوپر ویزای کانادا ۱۰ ساله است. دارنده این نوع از ویزا در هر بار ورود به خاک کانادا می‌تواند مدت زمان ۲سال اقامت داشته باشد. متقاضیان ورود به کانادا، سوپر ویزا کانادا را یکی از محبوب‌ترین نوع ویزای کانادا می‌دانند، زیرا سخت‌گیری در این نوع ویزا کمتر از ویزاهای توریستی نوع دیگر است. اگر فردی دعوتنامه معتبری داشته باشد به راحتی می‌تواند از طریق ویزای کانادا اقدام کند.

سوپر ویزای کانادا

سوپر ویزای والدین

به سوپر ویزای کانادا ، ویزای پدربزرگ و مادربزرگ‌ها هم می‌گویند. فرزندان و نوه‌ فرد متقاضی که شهروند دائم کانادا محسوب می‌شود و اقامت دائم این کشور را دارد و اجازه دارد به کشور کانادا وارد و خارج شود می‌تواند برای پدر و مادر یا پدربزگ و مادربزرگ خود ویزا بگیرد. در این ویزا یک پر یا مادر و یا پدر بزرگ و مادر بزرگ تنها می‌تواند همسر قانونی خود را به همراه ببرد.

سوپر ویزای کانادا به قصد تسهیل در رفت و آمد والدین مهاجران این کشور ایجاد شد. این نوع ویزا ۱۰ ساله است و هر بار والدین فرد مقیم می‌توانند به مدت ۲سال در کانادا اقامت کنند. قانون سوپر ویزای کانادا ۱۰ ساله است اما مدت زمانی که ویزا صادر می‌شود بیشتر از مدت زمان اعتبار پاسپورت فرد نخواهد بود. بنابراین چون اعتبار گذرنامه‌های ایرانی ۵ ساله است می‌توان گفت سوپر ویزای کانادا برای ایرانیان ۵ ساله است، بنابراین متقاضی باید پیش از دریافت سوپر ویزا اقدام به تمدید اعتبار پاسپورت خود کند تا بتواند مدت زمان ویزای خود را افزایش دهد.

شرایط مورد نیاز برای سوپر ویزای کانادا

والدین افراد مقیم در کانادا و صاحبان کارت PR یا سیتی زن کانادا بدون واسطه می‌توانند سوپر ویزای کانادا بگیرند. افراد متقاضی بجز همسر خود، هیچ فرد دیگری را نمی‌توانند به همراه خود ببرند. افرادی که با سوپر ویزا وارد کانادا می‌شوند باید هنگام ورود به این کشور، هزینه بیمه و درمان خود را بپردازند. این نوع ویزا، بهترین گزینه برای دیدار خانواده فرد است.

 شرایط مورد نیاز سوپر ویزای کانادا

شرایط عمومی اخذ سوپر ویزای کانادا

متقاضیانی که شرایط اخذ سوپر ویزای کانادا را دارند، والدین، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها هستند. این متقاضیان باید شرایط دریافت ویزای توریستی را نیز داشته باشند. یعنی علاوه بر داشتن سلامت و مدارک معتبر برای سفر، باید به موقع کشور کانادا را ترک کنند و اجازه ندهند از مدت زمان اقامت قانونی آنها در این کشور بگذرد. در کشور خود از لحاظ داشتن امکانات شغلی و مالی مشکلی نداشته باشند. تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های زندگی در کشور کانادا را داشته باشند. متقاضیان اخذ سوپر ویزای کانادا به طور کلی باید بتوانند ثابت کنند که آمادگی یک سفر بلند مدت را دارند و قصد آنها دیدار فرزندان و خانواده آنها است و قصدی برای ماندن و یا اقامت دائم کانادا را ندارند و تنها به قصد رفع دلتنگی خانواده به این مسافرت اقدام کرده‌اند.

شرایط اختصاصی جهت اخذ سوپر ویزا کانادا

والدین باید برای دریافت سوپر ویزای کانادا، مدارک مربوط به اینکه شهروند کانادا هستند را ارائه کنند. دعوتنامه از طرف فرزندان خود در کانادا داشته باشند. این دعوتنامه باید برنامه های مربوط به بازدید و اطلاعات خانواده متقاضی و شرایط مالی و اقتصادی وی در کانادا را مشخص کند. برنامه مورد نظر باید شامل تعهد و امضا برای حمایت مالی متقاضی در زمان حضور در کانادا باشد. فرزندان متعهد هستند که در مدت حضور فرزندانشان در کانادا هزینه آنها را بپردازند اما با این حال، والدین نیز باید تمکن مالی خود را برای مدت زمانی که قصد دارند در کانادا بمانند، اثبات کنند. این افراد باید از شرکت‌های کانادایی گواهی بیمه پزشکی بگیرند. بیمه پزشکی در حدود یک سال اعتبار داشته و ممکن است در حدود ۱۰۰۰۰۰دلار برای فرد هزینه داشته باشد. این هزینه برای مراقبت، بستری و آزمایشات پزشکی در نظر گرفته شده است.

مدارک مورد نیاز اخذ سوپر ویزای کانادا

مدارک اخذ سوپر ویزا کانادا

مدارک دریافت سوپر ویزای کانادا شباهت زیادی به مدارک دریافت ویزای توریستی کانادا این کشور دارد. مدارکی که برای اطمینان از داشتن از سلامت والدین در نظر گرفته می‌شوند مدارکی هستند که ارائه آنها الزامی است. برای اینکه مدارک مورد نظر در این زمینه را بشناسید همچنان با ما همراه باشید.

  • مدارک سوپر ویزای کانادا مثل مدارکی است که برای ویزاهای دیگر این کشور باید ارائه داد.اما علاوه بر مدارک، مدارک دیگری نیز لازم دارد که آنها را ذکر می‌کنیم.
  • مدارکی که ثابت می‌کنند فرزند والدین متقاضی دریافت سوپر ویزای کانادا حداقل درآمد مورد نیاز را دارد.
  • مدارکی که ارتباط فامیلی متقاضیان را با فرزند و یا نوه خود اثبات کند.
  • مدارک مربوط به بیمه پزشکی متقاضیان که دارای پوشش هزار ۱۰۰دلار بوده و یک شرکت بیمه کانادایی آن را پوشش دهد.
  • انجام آزمایشات پزشکی از طریق پزشکان معتمد کانادایی که توسط سفارت کانادا تایید شده باشند.
  • مدارکی که اثبات کند متقاضی یا متقاضیان قصد اینکه همیشه در کانادا بماند را نداشته و با پایان یافتن اعتبار ویزا خاک کانادا را ترک خواهد کرد.
  • مدارکی که افسر مهاجرت را متقاعد کند که تنها علت سفر شما دیدار فرزندانتان است و شما علاقه به کشورتان دارید. افسر مهاجرت از میزان توانایی و تمکن مالی شما مطمئن شود. ثبات اقتصادی و سیاسی در کشور شما وجود دارد.
  • دعوتنامه‌ای که فرزندان یا نوه‌های شما برای شما ارسال کرده‌اند.
  • مدارکی که تمکن مالی فرزند یا نوه متقاضی را در کشور کانادا تایید کند.
  • داشتن یک نامه کتبی از فرزند خود در کانادا که تعهد کند در مدت اقامت متقاضی در کانادا، هزینه‌های وی را به طور جامع و کامل بر عهده خواهد گرفت.
  •  داشتن بیمه معتبر پزشکی برای مدت حداقل یک سال و انجام دادن معاینات مربوطه.

اگر متقاضی قصد دارد که مدت ۲ سال را به صورت پیوسته از طریق سوپر ویزای کانادا در این کشور سپری کنید به دلیل صدور ویزای Multiple برای افراد متقاضی، ویزای معمولی می‌تواند برای متقاضی به صرفه‌تر باشد اما اگر قصد دارد که چند ماهی را بماند و بعد دوباره به کانادا برود استفاده از ویزای مولتی برای فرد متقاضی بهتر خواهد بود.

برای انجام معاینات پزشکی چه شرایطی لازم است؟

اگر قصد متقاضی بر این باشد که مدت ۶ماه در کانادا به قصد توریستی اقامت کند نیازی به معاینات پزشکی نخواهد داشت. اما اگر بخواهد بعد از گذشت ۶ماه در کانادا بماند و یا شغل خاصی را در این کشور به عهده بگیرد شرایط متفاوت است. در این مورد باید معاینات پزشکی را انجام دهد. افراد و متقاضیانی نیز که به دنبال دریافت سوپر ویزای کانادا هستند به دلیل اینکه معمولا افرادی میانسال هستند و بیشتر از ۶ماه قرار است در این کشور بمانند باید معاینات پزشکی انجام دهند. زیرا در صورت داشتن یک بیماری خاص، ممکن است ناقل آن به کشور دیگر باشند و این سلامتی شهروندان کشور کانادا را به خطر می‌اندازد.

برای انجام معاینات پزشکی چه شرایطی لازم است؟

روش‌های اقدام برای سوپر ویزای کانادا

از دور روش می‌توانید برای سوپر ویزای کانادا اقدام کنید. در روش اول مدارک خود را به صورت الکترونیکی و آنلاین برای افسر مخصوص ویزا ارسال کرده و پس از پرداخت هزینه‌های مورد نظر و بررسی مدارک، به یکی از دفاتر مربوط برای انگشت‌نگاری بروید. بعد از ۳هفته پاسخ سوپر ویزای کانادا به شما داده خواهد شد. در روش دوم می‌توانید برای دریافت سوپر ویزای خود به صورت حضوری اقدام کنید. در این روش می‌توانید به سفارت کانادا مراجعه کرده و کار خود را با ارائه مدارک و درخواست آغاز کنید. در این صورت چون سفارت کانادا در ایران تعطیل است باید با اخذ وقت سفارت کانادا به سفارت این کشور در کشورهای همسایه ایران مراجعه کنید. اگر می‌خواهید کار خود را به یکی از موسساتی که در زمینه مهاجرت اقدام می‌کنند بسپارید. اگر به دنبال این هستید که کار اخذ سوپر ویزای خود را به جایی بسپارید که با بهترین شرایط می‌تواند سوپر ویزای شما را آماده کرده و آن را در اختیار شما بگذارد.در این وب سایت اطلاعات کاملی درخصوص زمان و دیگر شرایط سوپر ویزای کانادا میتوانید بدست بیاوردی.

هزینه سوپر ویزای کانادا

سوپر ویزای کانادا هزینه‌ای در حدود ۳۰۰دلار دارد. از این مبلغ در حدود ۱۰۰ دلار برای بررسی مدارک متقاضی و ۸۵ دلار برای انگشت‌نگاری وی در نظر گرفته می‌شود. در صورتی که افسر ویزا تشخیص دهد که متقاضی نیازمند آزمایشات پزشکی است باید فرد متقاضی هزینه مربوط به آزمایشات پزشکی را به عهده بگیرد.

بهتر است متقاضیانی که قصد استفاده از سوپر ویزای کانادا و مسافرت به این کشور را دارند قبل از اقدام خود و ارسال مدارک، در این زمینه به طور کامل تحقیق کنند تا از این طریق کار خود را آسان‌تر پیش ببرند. دقت کنید که مدارک خود را به صورت کامل و بدون داشتن هیچ نقصی ارسال کنید، زیرا در صورت داشتن نقص، درخواست شما رد شده و هزینه و زمانی که صرف کرده‌اید به هدر می‌رود. در هنگام مصاحبه، سعی کنید هدفتان از مسافرت به کانادا را به طور روشن برای افسر شرح دهید و وی را مطمئن کنید که به کشور خود علاقه داشته و قصد بازگشت به کشور خود را دارید و به وی اطمینان دهید که بدون صرف وقت، با پایان یافتن تاریخ سوپر ویزای خود به کشورتان باز می‌گردید.

درباره ی مشاور کانادا

مطلب پیشنهادی

انگشت نگاری سفارت کانادا

ویزای کانادا و گرفتن وقت سفارت در این کشور یکی از مباحث چالش برانگیزی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *