خانه / وقت سفارت کانادا / وقت سفارت کانادا از آنکارا

وقت سفارت کانادا از آنکارا

وقت سفارت کانادا از آنکارا

در این قسمت قصد داریم که در مورد وقت سفارت کانادا از آنکارا صحبت کنیم. اگر شما قبلاً به کشور کانادا سفر کرده اید پس حتماً می دانید که منظور از وقت سفارت کانادا از آنکارا چیست و با روند انجام این امر آشنا هستید اما اگر تا به حال تجربه سفر به این کشور را نداشته اید و قرار است در آینده ای نزدیک به کانادا سفر کنید لازم است که با مفهوم وقت سفارت کانادا از آنکارا آشنا و از فرآیند گرفتن وقت سفارت کانادا از آنکارا آگاه شوید؛ بدین منظور می توانید با ما همراه شوید.

در این مطلب ابتدا با مفهوم وقت سفارت کانادا از آنکارا و سپس با روند رزرو وقت سفارت کانادا از آنکارا آشنا خواهید شد.

وقت سفارت کانادا از آنکارا

برای مشاوره ویزای تضمینی کانادا با شماره 8-02122360894 تماس بگیرید.

منظور از وقت سفارت کانادا از آنکارا چیست؟

همانطور که همگی می دانید برای رفتن به سفرهای خارجی نیاز به اخذ ویزای کشور مقصد داریم که مرجع صادرکننده ویزای اکثر کشورهای دنیا، سفارت همان کشور است. یعنی ما برای دریافت ویزای یک کشور مشخص باید به سفارت همان کشور واقع در ایران مراجعه کنیم؛ ضمناً اگر کشور مقصد در ایران سفارت نداشت باید به سفارت های همان کشور در دیگر کشورهای دنیا مراجعه نماییم. اما در هر حال ما اجازه نداریم که سرزده به سفارت موردنظر برویم بلکه این کار باید با هماهنگی قبل صورت بگیرد؛ یعنی از سفارت موردنظر وقت قبلی گرفته باشیم که به گرفتن وقت قبلی از سفارت اصطلاحاً وقت سفارت گفته میشود.

پس بدین ترتیب ما برای دریافت ویزای کانادا باید وقت سفارت کانادا را گرفته باشیم. اما گرفتن وقت سفارت کانادا قدری متفاوت از گرفتن وقت سفارت دیگر کشورها است. در واقع برخلاف اکثر کشورهای دنیا که سفارت های خود را به عنوان مراجع صادرکننده ویزاهای خود معرفی می کنند؛ دولت کانادا این وظیفه را به کارگزاری هایی تحت عنوان وک (VAC) سپرده است که این کارگزاری ها در اکثر کشورهای دنیا دایر هستند. پس افراد برای دریافت ویزای کانادا باید از وک وقت بگیرند و در واقع وقتی صحبت از وقت سفارت کانادا می شود منظور وقت کارگزاری وک است. ما نیز وقتی از عبارت وقت سفارت کانادا استفاده می کنیم؛ منظورمان همان وقت کارگزاری وک است.

موارد مهم درخصوص تکمیل مدارک ویزای کانادا

موارد مهم درخصوص تکمیل مدارک ویزای کانادا :

  • مسافرین محترم در تکمیل مدارک همواره باید به این نکته توجه داشته باشند که مدارکی را به سفارت ارائه دهند که افسر مصاحبه کننده را متقاعد کند که شما قصد برگشت به ایران را دارید .
  • مورد دوم این است که نشان دهید که نقدینگی لازم برای پرداخت هزینه های خود در طول سفر به کانادا را دارید.
  • سابقه کیفری شما برای آنها مهم بوده و نشان دادن قانونمند بودن شما و نداشتن پرونده های کیفری کمک زیادی به شما می کند.
  • مسافرینی که نیاز به معاینات پزشکی دارند حتما اقدام به انجام دادن این کار بنمایند.
  • ارائه حساب بانکی با مانده حساب خیلی زیاد نکته منفی بوده و شانس ویزا شدن شما را کم میکند لذا از ارائه حسابی که نقدی آن خیلی بالا می باشد خودداری نمیایید.

همانطور که گفتیم کارگزاری های وک در بیشتر کشورهای دنیا برقرار هستند اما وک در خاک کشور ما هیچ نمایندگی ندارد و از این رو ما برای اخذ ویزای کانادا باید به کارگزاری های وک در کشورهای دیگر مراجعه کنیم که البته اکثر ایرانی های متقاضی دریافت ویزای کانادا به کارگزاری های وک در شهرهای همسایه آنکارا، استانبول، دبی و ابوظبی مراجعه می کنند.

بنابراین ما برای دریافت ویزای کانادا ابتدا باید برای گرفتن وقت سفارت کانادا از آنکارا، استانبول، دبی یا ابوظبی اقدام کنیم که در این مطلب بحث ما در مورد وقت سفارت کانادا از آنکارا است. البته نحوه گرفتن وقت سفارت کانادا از آنکارا مشابه با روند گرفتن وقت سفارت کانادا از سایر شهرها است اما مراجعه به آنکارا می تواند مزایای متفاوتی را به همراه داشته باشد.

به عنوان مثال امکان پیکاپ ویزا از آنکارا به ایران ممکن است یا اینکه در کارگزاری وک واقع در آنکارا مترجمانی حضور دارند که برقراری رابطه بین ما و افسران صدور ویزا را امکانپذیر می کنند.

 

ویزای کانادا از آنکارا

اما صرفنظر از این مزایای جانبی، روند رزرو وقت سفارت کانادا از آنکارا مطابق با قوانین دولت کانادا است که براساس همین قوانین برای گرفتن وقت سفارت کانادا از آنکارا می توانیم به شیوه حضوری یا آنلاین عمل کنیم.

افرادی که می خواهند برای گرفتن وقت سفارت کانادا از آنکارا به شیوه حضوری اقدام کنند؛ می بایست تمامی مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا را فراهم و به صورت حضوری به کارگزاری وک واقع در شهر آنکارا تحویل دهند. زمانی که شخص به کارگزاری مذکور مراجعه می کند؛ کارگزاری دو فرم تحت عناوین application form و family information به شخص می دهد تا پس از تکمیل در پرونده وی قرار دهند. این فرم ها حاوی اطلاعاتی در مورد شخص، انگیزه وی از سفر به کانادا، نحوه تامین هزینه سفر به کانادا و… هستند که فرد می بایست در کمال صداقت و دقت به این سوال ها پاسخ دهد.

بعد از تکمیل و تحویل فرم ها، شخص باید به ترتیب اقدام به پرداخت هزینه صدور ویزا و هزینه انگشت نگاری کند تا پس از واریز این هزینه ها بتواند برای انگشت نگاری اقدام کند. بعد از انگشت نگاری، شخص اجازه دارد به کشور محل اقامت خود برگردد تا زمانی که نتیجه موافقت یا عدم موافقت با درخواست وی به فرد اطلاع داده شود.

ویزای کانادا از آنکارا

وقت سفارت آنلاین کانادا

چنانچه فرد بخواهد برای گرفتن وقت سفارت کانادا از آنکارا به شیوه آنلاین عمل کند؛ لازم است که به پایگاه الکترونیکی صدور ویزای کانادا مراجعه نماید و برای خود یک حساب کاربری ایجاد کند؛ سپس همان فرم های application form و family information را به صورت آنلاین پر کند و بفرستد؛ البته شخص باید توجه داشته باشد که این فرم ها را برای تمام همراهان خود به صورت جداگانه تکمیل کند.

بعد از ارسال فرم ها، شخص می بایست هزینه صدور ویزا و هزینه انگشت نگاری را هم به صورت آنلاین بپردازد تا از طرف کارگزاری تاییدیه ای مبنی بر رزرو وقت سفارت کانادا از آنکارا دریافت نماید. بعد از دریافت تاییدیه، شخص باید حداکثر تا یک ماه بعد به کارگزاری وک واقع در آنکارا مراجعه کند و به انگشت نگاری بپردازد. البته افراد بالای ۸۰ سال و کمتر از ۱۴ سال از مراجعه حضوری به وک و انگشت نگاری معاف هستند. بعد از انگشت نگاری، شخص می تواند به کشور محل اقامت خود برگردد و منتظر اعلام نتیجه بماند. وک حدوداً دو تا سه هفته بعد نتیجه را به فرد اطلاع خواهد داد.در پایان لازم به ذکر است که اگر وک در پرونده متقاضی هیچ گونه نقص و کمبودی مشاهده نکند؛ با درخواست وی موافقت خواهد کرد.

البته شخص حین ارائه تقاضای خود باید مواظب باشد که ویزای درخواستی با هدف و انگیزه وی از سفر به کانادا همخوانی داشته باشد چون در غیر این صورت سفارت با درخواست فرد مخالفت خواهد کرد چون طبق قوانین دولت کانادا، هر نوع ویزایی فقط مختص نوعی از سفر است. به عنوان مثال برای تحصیل در کانادا باید جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا، برای کار در کانادا باید برای ویزای کاری کانادا یا برای اقامت کوتاه مدت در کانادا باید جهت اخذ ویزای توریستی کانادا درخواست داد.

پس شخص باید حتماً برای دریافت ویزایی تقاضا دهد که با سفر وی همخوانی داشته باشد و البته بهتر است که تقاضای خود را به صورت حضوری عنوان کند چون معمولاً سفارت با درخواست های حضوری بیشتر موافقت می کند.

آدرس سفارت کانادا در آنکارا  :  ( vac)

Kavaklıdere Mahallesi Atatürk Bulvarı no : 154 Çankaya / Ankara, Turkey

فرم ثبت نام آنلاین

جهت اخذ وقت سفارت کانادا و ثبت نام ویزای کانادا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

درباره ی مشاور کانادا

مطلب پیشنهادی

مدارک وقت سفارت کانادا

مدارک وقت سفارت کانادا کانادا به عنوان دومین کشور بزرگ جهان از اقیانوس اطلس تا …

12 دیدگاه

  1. سلام خسته نباشيد
    از زماني كه اطلاعات رو به صورت انلاين وارد ميكنيم تا زماني مه مشخص ميشه كه پذيرفته شده يعني ميتونيم راجعه بكينم چقدر طول ميكشه؟

    • مشاور کانادا

      سلام
      اگر منظورتون سایت سفارت کانادا هست بعد از آپلود مدارک باید تشریف ببرید انگشتنگاری بعد از اون جواب ویزا مشخص میشه

    • باسلام. ممنون از پاسخگویی و اطلاعات مفیدتان . چند سوال از خدممتان دارم.
      1- من میخواهم بصورت حضوری مدارک خود را به vac در انکارا ببرم .ایا بعداز پرینت فرم اطلاعات فردی و فامیلیال از سایت سفارت، انرا با خودکار میشود پر کرد یا باید تایپ کنم.و لازم است بار کد در فرم اطلاعات فردی بخورد
      2- فرم فامیلیال 5207 را باید پر کنم یا فرم5645 و ایا دختر پانزده ساله من هم باید فرم فامیلیال را پر کند (با من ایشان همسفر است)
      3- ایا وجه را میتوان در vac بصورت نقدی پرداخت (به دلار کانادا) یا باید قبلش در بانک ترکیه بپردازم و رسیدش را به vac تحویل دهم. ممنون میشوم پاسخ دهید

      • مشاور کانادا

        سلام
        بله فرم ها باید تکمیل بشه حتی برای دخترتون و هزینه رو باید آنلاین واریز کنید نقدی قبول نمیکنن

  2. سلام و عرض خسته نباشید.
    میخواستم بدونم زمان انگشت نگاری رو خود سفارت اطلاع میده یا در مدت یک ماه هرروزی که رفتیم سفارت دست خودمونه؟

    • سلام
      باید وقت سفارت گرفته بشه و تو بازه زمانی یک ماهه از زمان ثبت نام به سفارت مراجعه کنید.پس زمانی که ثبت نام میکنید باید وقت سفارت هم بگیرید و در همون زمان برای انگشتنگاری مراجعه کنید

  3. سلام، به من گفته شده که اگر وقت انگشت نگاری به صورت آنلاین گرفته بشه ولی مدارک رو شخصا به صورت paper به وک تحویل بدم بهتر از فرستادن مدارک بصورت اسکن و آنلاین هست. این درسته؟

    • سلام وقت بخیر
      تا حالا این موضوع ثابت نشده هر روش معایب و مزایایی داره که بستگی به شرایط شما میتونید یک روش رو انتخاب کنید

  4. سلام . یکی از دوستان چند ماه پیش مدارک ما را زحمت کشیده و برای اخذ ویزا آپلود کردند و ما برای انگشت نگاری رفتیم استانبول .همان دوست من دو هفته پیش از یونان به من زنگ زد و گفت که ایمیل سفارت اومده و ما (با خانواده ) ویزا شدیم. از فردای اون روز گوشی را خاموش کرده و هیچگونه دسترسی به ایشون نداریم.
    ما از ایمیل و اکانت خودمون اصلا اطلاع نداریم و تمام مراحل کار و مدارک ما دست ایشون بوده .تکرار میکنم هیچ گونه ایمیل اکانت پسورد نداریم و بعد از انگشت نگاری برچسب زدن رو پاس ها که فقط و فقط اونو داریم.حالا اگر ما حضوری بریم سفارت کانادا در آنکارا آیا ویزای ما را به ما میدن ؟ و آیا شما میتونید کمکمون کنید ؟

    • سلام رسید انگشتنگاری و پاسپورتتونو با خودتون ببرید آنکارا براتون انجام میدن شاید نیاز بشه خود سفارت برید

  5. سلام. من میخوام حیوان زنده بفرستم کانادا میخواستم بدونم کانادا نیاز به نمونه تیتر هاری داره یا خیر؟

  6. سلام دوستان ما آنکارا دفتر املاک داریم و خانه به صورت ماهانه و روزانه اجاره میدیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *