خانه / وقت سفارت کانادا / وقت سفارت کانادا در باکو

وقت سفارت کانادا در باکو

وقت سفارت کانادا در باکو

برای سفر به کانادا از طریق شهر باکو باید از مرحله  گرفتن وقت سفارت کانادا در باکو اقدام کنید. کانادا کشوری است که با داشتن بیش از ۶۰ برنامه مهاجرتی یکی از مقاصد مهم برای مهاجرت افراد در سراسر دنیا می باشد. این سرزمین پهناور با زیبایی های منحصر به فرد و رفاه اجتماعی و اقتصادی بالای خود یکی از مناسب ترین مکان ها برای زندگی محسوب می شود. بد نیست بدانید که کشور کانادا یکی از ۵ قدرت اقتصادی بزرگ جهان محسوب می شود. به دلیل وجود سیستم آموزشی قدرتمند و موقعیت های شغلی مناسب افراد زیادی به این کشور مهاجرت می کنند.

برای مهاجرت به این کشور راه‌های گوناگونی وجود دارد. مهاجرت به کشور کانادا از طریق کار، تخصص، خوداشتغالی، خویشاوندی، تحصیل و سرمایه گذاری امکان‌پذیر می باشد.

از طرفی دیگر این کشور دارای جاذبه های گردشگری بسیاری بوده و برای سفر نیز گزینه ای مناسب به شمار می آید. کوه های راکی، ابشار نیاگارا، خلیج کوچک فاندی، پارک ملی گروس مورن و جاده های یخ زده شمال کانادا با خرس های قطبی اش مناظری هستند که شما فقط در کشور کانادا می توانید تجربه کنید. اگر قصد سفر و یا مهاجرت به این کشور را دارید نیاز به دریافت ویزا آن خواهید داشت. نخستین قدمی که در راه دریافت ویزا باید برداشت گرفتن وقت از سفارت است. برای اخذ وقت سفارت شما دو راه در پیش روی خود دارید.

وقت سفارت کانادا در باکو

وقت سفارت کانادا در باکو آنلاین :

وقت گرفتن به صورت آنلاین و یا وقت گرفتن حضوری. معمولا وقت گرفتن به صورت حضوری از ریسک کمتری برخوردار است. برای اینکه بتوانید به صورت حضوری وقت خود را دریافت نمایید باید به سفارت کانادا در کشورهای نزدیک به ایران نظیر ترکیه،امارات،ارمنستان،گرجستان، آذربایجان و … مراجعه فرمایید. در این مطلب قصد داریم شما را در زمینه اخذ وقت سفارت کانادا در کوبا راهنمایی نماییم.

سفارت کانادا در باکو، یکی از مکان های است که می توانید برای وقت گرفتن و انگشت نگاری به آن مراجعه فرمایید. این مرکز همه روزه به جز روزهای تعطیل در کشور جمهوری آذربایجان آماده خدمت رسانی به متقاضیان می باشد. راه‌های سفر به شهر باکو در کشور آذربایجان نیز ساده بوده و از طریق پرواز از تهران و تبریز و یا سفر زمینی و گذر از مرزهای زمینی آستارا و بیله سوار به آذربایجان و شهر باکو امکان پذیر است.

وقت سفارت کانادا در باکو حضوری :

در روش وقت گرفتن به صورت حضوری شما باید فرم درخواست را با دقت پر کرده و به همراه مدارک مورد نیاز و فیش بانکی پرداخت هزینه ها که در ادامه این مطلب درباره آنها توضیح داده شده است به سفارت کانادا در باکو مراجعه نمایید. پس از انجام مراحل اداری انگشت نگاری صورت خواهد گرفت و در انتها به شما یک کد پیگیری داده می شود که نتیجه درخواست شما بر اساس این کد به شما ایمیل خواهد شد. همچنین شما می تونید از طریق این کد پیگیری وضعیت درخواست خود را در سایت سفارت چک نمایید.

انگشت نگاری برای دریافت ویزای کانادا چند سالی است که اجباری شده است و برای دریافت هر نوع ویزای کانادا انجام انگشت نگاری الزامی است. البته لازم به ذکر است که متقاضیان ویزا کانادا که سن آنها زیر 14 سال و یا بالای 80 سال است و همچنین افرادی که اقامت کانادا را دارند نیازی به انگشت نگاری نخواهند داشت. صداقت داشتن، دقت در پر کردن فرم ها و کامل بودن مدارک به شما کمک خواهد کرد تا به راحتی ویزا کانادا را به دست آورید.

مدارک مورد نیاز برای وقت سفارت کانادا در باکو :

مدارکی که باید برای ارائه به سفارتخانه جهت اخذ ویزا تحویل دهید عبارت هستند از:

  • اوراق شناسایی نظیر شناسنامه و گذرنامه جدید که دارای حداقل یکسال اعتبار باشد
  • گذرنامه های قدیمی
  • کپی رنگی ار تمامی صفحات مهردار و ویزا دار پاسپورت قدیم و جدید
  • سند ازدواج در صورت متاهل بودن
  • گواهی بانکی رسمی به زبان انگلیسی از حساب های سپرده
  • اسناد ملکی منگوله دار و غیر منگوله دار شامل مبایعه نامه – قرارداد پیش خرید و…
  • اجاره نامه؛ در صورتی که تاریخ آن تمدید شده واعتبارداشته باشد
  • اگر سپرده ای دارید که در ماه سود ماهیانه دریافت می کنید، پرینت حساب و یا گواهی از بانک خود را به همراه داشته باشید
  • گردش حساب سه ماه و یا شش ماهه اخیر از حساب های جاری و کارکرد دار
  • دو قطعه عکس تمام رخ سه در چهار رنگی جدید با پس زمینه سفید
  • گواهی اشتغال به تحصیل
  • گواهی اشتغال به کار + فیش حقوق + حکم کارگزینی/ در صورت داشتن شغل آزاد پروانه کسب – پروانه بهره برداری – پروانه وکالت – پروانه مطب – کارت بازرگانی/ در صورت داشتن شرکت مدارک شرکت همچون اساسنامه شرکت، اظهارنامه شرکت، لیست بیمه، آخرین برگه مالیاتی و پرینت گردش حساب سه ماه یا شش ماه شرکت
  • گواهی بازنشستگی + فیش بازنشستگی
  • گواهی سلامت
  • دعوتنامه در صورت داشتن ( توجه داشته باشید که دعوت نامه اطلاعاتی نظیر مشخصات میهمان و میزبان، محل اقامت، نحوه تامین هزینه ها و تاریخ برگشت را در بر داشته باشد. ) + کپی کارت اقامت دعوت کننده

هزینه وقت سفارت کانادا در باکو

هزینه ای که سفارت کانادا برای مواردی همچون صدور ویزا و انگشت نگاری در نظر گرفته است ۱۸۵ دلار است. ۱۰۰ دلار این مبلغ مربوط به صدور ویزا و ۸۵ دلار آن به انگشت نگاری اختصاص می یابد. در صورت ثبت نام اینترنتی این مبلغ به کمک کارت های اعتباری باید پرداخت گردیده و فیش آن همراه مدارک تحویل سفارت داده شود. توجه داشته باشید که هزینه های پرداخت شده بازگردانیده نمی شوند.

اطلاعات تماس سفارت کانادا در باکو:

آدرس سفارتخانه:

Canada Visa Application Centre (CVAC operated in partnership

with OIM/IOM)

International Organization for Migration (IOM) – Azerbaijan

18, Yashar Husseynov Street, AZ-1069,

Baku, Azerbaijan

ساعت کاری: 9 صبح تا 5 بعد از ظهر

تلفن تماس: ۹۹۴۱۲۵۶۴۵۹۰۱

در آخر اینکه گرفتن وقت سفارت کانادا در باکو این امکان را به شما می دهد که ضمن اطمینان از دریافت وقت خود، از شهر بسیار زیبای باکو نیز دیدن فرمایید. باکو بر سواحل غربی دریای خزر در شبه جزیره آب‌شوران واقع شده است. علاوه بر نزدیکی این شهر به کشورمان ایران جاذبه های گردشگری و مراکز خرید بسیار جذاب آن سبب می شود تا مناسب ترین مکان برای دریافت وقت سفارت کانادا به شمار آید. بنابراین در صورت کامل بودن مدارک نه تنها نگرانی برای اخذ ویزای خود نخواهید داشت بلکه می توانید سفر کوتاه به خاطر ماندنی را تجربه نمایید.

درباره ی مشاور کانادا

مطلب پیشنهادی

مدارک وقت سفارت کانادا

مدارک وقت سفارت کانادا کانادا به عنوان دومین کشور بزرگ جهان از اقیانوس اطلس تا …

11 دیدگاه

  1. خیلی راهنمایی خوبی بود مرسی

  2. سلام. ممنونم ازتون بابت توضیحات. همون روز که مدارک رو تحویل میدیم ، همون روز انگشت نگاری و چهره نگاری انجام میشه؟
    هنگام صدور ویزا امکانش هست که کسی دیگه پاسپورت رو ببره و ویزا رو بگیره؟

    • سلام بله همون روز انجام میشه بابت ویزا هم بله یه فرم وکالتنامه هست که پر میکنید امضا میکنید هر شخصی ببره میتونه بگیره

  3. سلام.اینکه میگن شانس جواب گرفتن از باکو نسبت به انکارا و استانبول کمتره صحت دار؟

    • سلام به دلیل اینکه شما فقط انگشتنگاری میشید و هیچ مصاحبه ای از شما نمیشه فرقی نمیکنه از کدوم شهر باشه تا این تاریخ هیچ موردی مشاهده نشده که نشون بده شهری از شهر دیگه بهتره

  4. با سلام
    آيا وك آذربايجان براي ايرانيان همچنان باز است؟
    بعضي ها ميگن وك آذربايجان براي ايرانيان بسته شده. اين حرف صحت دارد؟
    ممنون ميشم پاسخ بدهيد

    • سلام روزتون بخیر
      فعلا منبع معتبری همچین خبری رو اعلام نکرده برای همین از طریق باکو میشه اقدام کرد.

  5. سلام دوستان لطفا اطلاع رساني نماييد آيا سفارت باكو هفته آينده باز است

  6. با سلام دوستان
    سفارت باکو برای انگشت نگاری برای ایرانیا بازه؟
    ممنون میشم جواب بدید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *