خانه / ویزا / ویزای توریستی کانادا با دعوت نامه تضمینی

ویزای توریستی کانادا با دعوت نامه تضمینی

توریست چه کسی است؟

قبل از ارائه توضیحات درباره ویزای توریستی کانادا لازم است تا درباره توریست، ویزای توریستی و چگونگی اخذ آن توضیحاتی را ارائه دهیم. هر چه اطلاعات شما درباره این کلمات و مفاهیم بیشتر باشد، دید بهتری برای اخذ ویزای توریستی کانادا و چگونگی اخذ آن خواهید داشت.ابتدا قصد دارم تا درباره توریست و این که چه کسی توریست است، چند خطی بنویسم. توریست به شخصی می گویند که تابعیت کشور مقصد را ندارد و برای سیاحت به آن کشور سفر می کند. توریست می تواند از هر کشوری باشد و باید به صورت قانونی وارد کشور مقصد شود.

توریست می تواند به فعالیت های مختلفی در کشور مقصد بپردازد. از جمله این فعالیت ها می توان به گردش، بازدید از شهرهای مختلف کشور مقصد و بررسی امور تجاری در کشور مقصد اشاره کرد. در حقیقت اشخاص می توانند ویزای توریست یک کشور را اخذ کنند و در آن به دنبال کار بگردند و یا وضعیت سرمایه گذاری در آن جا را بررسی کنند.

نکته مهمی که وجود دارد این است که اشخاصی که توریستی وارد مقصد به خصوص کانادا می شوند اجازه کار در خاک این کشور را ندارند. به همین جهت افراد باید پس از انجام بررسی به خاک کشور خود بازگشته و در صورت تمایل دوباره برای اخذ ویزای کار اقدام کنند.

چگونه ویزای توریستی کانادا با دعوت نامه بگیریم؟

برای این که موفق به اخذ ویزای توریستی کانادا شوید باید نظر افسر سفارت را به این نکته که شما تنها یک توریست هستید جلب کنید. شما فقط توریست هستید و قصد ماندن در خاک کشور مقصد را ندارید. این نکته بسیار اهمیت دارد و باید آن را به افسر نشان دهید تا با اخذ ویزای شما موافقت شود.البته تنها این موضوع کافی نیست و اخیراً مورد دیگری نیز برای سفارت مهم شده است. کلیه متقاضیان باید تاریخچه سفری مناسبی داشته باشند تا بتوانند ویزای کانادا را اخذ کنند. تاریخچه سفر شما باید این مهم را نشان دهد که شما حداقل دارای دو ویزای شینگن  یا ویزای آمریکا و انگلیس می باشید.

این که به چه کشورهایی سفر کرده اید و بارها مهر ورود و خروج در پاسپورت شما درج شده باشد، بسیار اهمیت دارد. این نکته در این که شما بتوانید ویزای کشور مقصد را اخذ کنید بسیار تأثیرگذار خواهد بود. به این ترتیب شما می توانید برای اخذ ویزای خود اقدام نمایید.

ویزای توریستی کانادا

چگونه با ویزای توریستی ویزای تحصیلی کانادا بگیریم؟

پس از اخذ ویزای توریستی می توانید به کشور کانادا سفر کنید. در کشور کانادا می توانید مرکز تحصیلی معتبر مانند دانشگاه، کالج و … را بیابید و پس از بررسی برای دانشجو شدن در آن درخواست دهید. به این ترتیب می توانید ویزای توریستی خود را به ویزای تحصیلی تغییر دهید.

این شرایط در صورتی ممکن می شود که بتوانید ویزای توریستی مقصد را دریافت نمایید. با اخذ ویزای توریستی ضمن این که می توانید به کشور کانادا سفر کنید و از جاذبه های آن دیدن کنید، می توانید به دنبال فرصت شغلی مناسب برای خویش نیز باشید. این که ویزای تحصیلی کانادا یا ویزای کاری بگیرید به شما و اهدافتان هم بستگی دارد.

چرا ویزای توریستی کانادا بگیرم؟

اهداف زیادی برای اخذ ویزای توریستی کانادا وجود دارد. اولین و مهم ترین هدف می تواند دیدار با خانواده و یا دوستان باشد. در صورتی که دوست و یا قوم و خویشی در کشور کانادا داشته باشید، می توانید برای اخذ ویزای توریستی این کشور اقدام نمایید تا بتوانید سفر خود به این کشور را آغاز کنید.

از دلایل دیگری که بخواهید ویزای این کشور را اخذ کنید گردشگری است. جاذبه های بی نظیر کشور کانادا بر هیچ کسی پنهان نیست. این کشور با جمعیت اندکی که دارد جاذبه های زیادی دارد و از زیباترین جاذبه های آن می توان به آبشارهای سه گانه نیاگارا اشاره کرد.

دلیل دیگری هم که ممکن است افراد را ترغیب به سفر کند، بررسی موقعیت های کاری، تحصیلی و تجاری در کانادا است. همان طور که گفتیم بهترین راه برای بررسی موقعیت ها سفر به این کشور است. با سفر به این کشور می توانید به راحتی به بررسی این موقعیت ها بپردازید.

 

نمونه ویزای توریستی کانادا اخذ شده

نمونه ویزای توریستی کانادا

مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا چیست؟

برای این که موفق به اخذ ویزای توریستی کانادا شوید باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  1. کلیه مدارک خود را با توجه به آن چه سفارت از شما می خواهد جمع آوری کنید و به دست دارالترجمه رسمی بسپارید.
  2. پس از این که مدارک خود را به جهت ترجمه مدارک برای سفارت دارالترجمه سپردید می توانید وقت سفارت کانادا را بگیرید.
  3. در تاریخ مشخص شده باید برای انگشتنگاری یا بایومتریک به وک مراجعه کنید.
  4. بین دو تا چهار هفته بعد پاسخ سفارت را از طبق ایمیلی که به سفارت داده اید، دریافت خواهید کرد. این پاسخ ممکن است مثبت و یا منفی باشد.
  5. در برخی از موارد مدت زمان پاسخ دهی بیشتر از بازه گفته شده بوده است.
  6. در صورتی که پاسخ سفارت مثبت بود برای اخذ ویزای خود با استفاده از سرویس پیکاپ پاسپورت کانادا و یا به طور شخصی اقدام نمایید.
  7. در صورت منفی بودن درخواست با برطرف کردن علت ریجکتی دوباره اقدام نمایید.

از ویزای توریستی تا ویزای کار کانادا

برای این که بتوانید ویزای کاری این کشور را بگیرید یکی از روش ها این است که به کانادا سفر کنید. در سفر به کانادا می توانید به دنبال فرصت های شغلی مناسب بگردید. پس از این که شغل مورد نظر را یافتید می توانید از کارفرما تقاضا کنید تا به شما یک دعوتنامه ارائه دهد.

پس از این باید به کشور بازگردید و درخواست اخذ ویزای خود را به سفارت ارائه دهید. سفارت مدارک را از شما دریافت می کند بررسی آن ها آغاز می شود. پس از تائید سفارت می توانید با اقامت موقتی که توسط ویزای کار اخذ کرده اید به این کشور سفر کنید.

دقت داشته باشید که نمی توانید با اخذ دعوتنامه کانادا در کشور کانادا بمانید و ویزای توریستی خود را به ویزای کاری کانادا تغییر دهید. البته تا چند سال پیش این قانون درباره ویزای تحصیلی کانادا نیز صادق بود. اما امروزه به شیوه ای که در بالا گفتیم می توانید ویزای تحصیلی کانادا را اخذ کنید.

درباره ی مشاور کانادا

مطلب پیشنهادی

انگشت نگاری سفارت کانادا

ویزای کانادا و گرفتن وقت سفارت در این کشور یکی از مباحث چالش برانگیزی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *