خانه / تحصیل در کانادا / ویزای دانشجویی کانادا و تحصیل آسان در کانادا

ویزای دانشجویی کانادا و تحصیل آسان در کانادا

ویزای دانشجویی کانادا

اگر قصد ادامه تحصیل در کشور کانادا را دارید، باید ویزای دانشجویی کانادا را اخذ کنید. این ویزا برای دوره های تحصیلی است که بیش از شش ماه زمان می برد. به این ترتیب برای شرکت در این دوره های می توانید ویزای دانشجویی کانادا را اخذ کنید تا سفرتان را آغاز کنید.پس از این که از یکی از دانشگاه های کشور کانادا پاسخ دریافت کردید می توانید نسبت به اخذ این ویزا اقدام نمایید. دقت داشته باشید که برای این که در استان کبک ادامه تحصیل دهید، باید علاوه بر پذیرش تحصیلی از دانشگاه کانادا؛ نامه ی CAQ در استان کبک را نیز به سفارت تحویل دهید.

زمانی که برای انجام امور بایومتریک به سفارت مراجعه می کنید، باید پس از آن دو تا چهار هفته منتظر پاسخ سفارت بمانید. پس از دریافت پاسخ سفارت می توانید نسبت به آغاز سفر خود اقدام نمایید. دانشگاه های کانادا در تمامی مقاطع دانشجو می پذیرند و به راحتی می توانید در هر مقطعی تحصیل کنید.

نامه پذیرش دانشجویی که از سوی مراکز آموزشی معتبر در کانادا صادر می شود باید مورد تائید اداره مهاجرتی و شهروندی کانادا نیز باشد. پس از ارائه این نامه همراه با دیگر مدارک خود به سفارت، ویزای کوتاه مدتی در پاسپورت شما درج می شود. پس از این با ورود به کشور کانادا ویزای دانشجویی این کشور برای شما صادر می شود.با ویزای دانشجویی کانادا که تا پایان دوره تحصیل فرد اعتبار دارد، می توانید در این مدت به کشور کانادا رفت و آمد داشته باشید. به این ترتیب در بازه زمانی محدودی می توانید اقامت کانادا را داشته باشید و به تحصیل نیز بپردازید. فراموش نکنید که در کنار این تحصیل می توانید برای خود به دنبال شغلی معتبر نیز باشید.

ویزای دانشجویی کانادا

استادی پرمیت کانادا چیست؟

در حقیقت همان ویزای دانشجویی است که برای افراد صادر می شود. زمانی که شما استادی پرمیت کانادا را اخذ می کنید بر روی برگه صادر شده برای شخص جزییات نوشته شده است. به عنوان مثال اگر به شخص اجازه کار نداده باشند اما وی دور از چشم سفارت مشغول کار شود و سفارت این موضوع را بفهمد وی جریمه خواهد شد.در صورتی که شخص بخواهد دوباره برای ویزای کانادا اقدام کند تا شش ماه به وی این اجازه را نخواهند داد. نکته دیگری که در این باره لازم است بدانید، برای اخذ ویزاهای تحصیلی کمتر از شش ماه است. اگر قصد تحصیل در کانادا به مدتی کمتر از شش ماه را دارید باید ویزای توریستی اخذ کنید.

در صورتی که می دانید تحصیل شما بیش از شش ماه طول می کشد بهتر است که از همان اول برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام نمایید. برای اخذ این ویزا باید به تمام قوانین آشنا باشید و با دقت همه را بررسی کنید تا دچار هیچ مشکلی نشوید. مشاورین ما با ارائه برترین خدمات در خدمت شما خواهند بود.

اهمیت مشورت در این زمینه به قدری بالا است که ممکن است منجر به تغییر همیشگی سرنوشت یک شخص شود. در صورتی که با شخصی خبره مانند مشاورین ما مشورت کنید در کمترین زمان ممکن می توانید این ویزا را اخذ کنید. دقت داشته باشید که کوچک‌ترین خطایی ممکن است منجر به رد درخواست اخذ ویزای شما شود.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

برای این که بتوانید این ویزا را اخذ کنید باید مدارکی را به سفارت تحویل دهید. این مدارک باید دقیق و بدون هیچ نقصی ارائه شود.

  1. نامه پذیرش از مراکز آموزشی معتبر کانادا

این نامه باید از سوی یک مرکز معتبر صادر شود و همان طور که گفتیم مورد پذیرش سازمان مهاجرتی و شهروندی کانادا نیز باشد. همسر شخصی که این ویزا را اخذ می کند می تواند ویزای ورک پرمیت را اخذ کند.

  1. اخذ نامه CAQ

این نامه تنها زمانی قابل استفاده است که نامه پذیرش دانشگاه شما برای دانشگاه های استان کبک باشد. به این ترتیب می توانید ویزای دانشجویی این کشور را اخذ کنید.

  1. برنامه تحصیلی

در حقیقت برنامه تحصیلی همان Study Plan است. این که شما قصد دارید در چه مقطعی تحصیل کنید، چه رشته ای بخوانید و توضیحات دیگری درباره تحصیل در این کشور باید ارائه دهید.

  1. اسکن صفحات جدیدترین پاسپورت

در صورتی که چند گذرنامه دارید، آخرین گذرنامه خود را باید اسکن کنید و به سفارت ارائه دهید.

  1. اسکن صفحات گذرنامه قدیمی

از تمام صفحاتی که ویزا و مهر ورود و خروج در گذرنامه شما درج شده است باید اسکن تهیه کنید.

  1. عکس

یک قطعه عکس در قطعات 3.5 در 4.5 باید ارائه کنید که هشتاد درصد چهره متقاضی در آن پیدا باشد.

  1. تمکن مالی

این نامه باید نشان دهنده مقدار سرمایه ساکن شما در بانک باشد. با ارائه این نامه که با مهر و سربرگ رسمی بانک است نشان می دهید که سرمایه ای در بانک دارید.

  1. نامه اشتغال به کار

این نامه نشان می دهد که شما دارای شغل مشخصی هستید و با توجه به شغل خود این نامه را ارائه می دهید.

هزینه اخذ ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟

برای این که بتوانید این ویزا را اخذ کنید باید هزینه ای را به اداره مهاجرت بپردازید. این هزینه ها غیر قابل عودت هستند و  به شرح زیر می باشند:

  • برای دریافت نامه CAQ که مختص تحصیل در استان کبک است باید 110 دلار کانادا را بپردازید.
  • هزینه اخذ این ویزا برای متقاضیان اصلی مبلغ 150 دلار کانادا است.
  • هزینه اخذ ویزای همراه باید مبلغ 155 دلار کانادا را بپردازید.
  • برای هر متقاضی بالای 14 سال باید هزینه 85 دلار کانادا را بپردازید.

هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟

شخصی که تقاضای تحصیل در کشور کانادا را دارد باید بتواند هزینه های تحصیل خود را تا یک سال اول بپردازد. به عنوان مثال اگر هزینه تحصیل شخص برای هر سال دوازده هزار دلار کانادا است باید این هزینه را از طریق حساب بانکی خود به سفارت ارائه دهد.همچنین شخص می تواند اسپانسری را معرفی کند و وی این هزینه را پشتیبانی کند. البته این که تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا ارائه دهید هم بسیار اهمیت دارد. در غیر این صورت درخواست شخص رد می شود و آفیسر سفارت اجازه صدور ویزا برای شخص متقاضی را نمی دهد.

 

برای مشاوره رایگان و خدمات وقت سفارت کانادا و صفر تا صد ویزای کانادا با ما تماس بگیرید

درباره ی مشاور کانادا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *