خانه / ویزا / ویزای تضمینی کانادا

ویزای تضمینی کانادا

نخستین قدم در راستای به دست آوردن ویزای تضمینی کانادا وقت گرفتن از سفارتخانه آن کشور است. برای این منظور شما می توانید به صورت اینترنتی و از طریق سایت سفارت وقت بگیرید و یا به صورت حضوری به یکی از مراکز VAC کانادا در کشور های همسایه ایران همانند ترکیه، امارات، آذربایجان، ارمنستان و … مراجعه فرمایید. از زمانی که موفق به اخذ وقت اینترنتی شدید به مدت زمان یک ماه فرصت دارید تا به صورت حضوری برای انگشت نگاری به سفارت مراجعه نمایید. در روش اینترنتی شما ابتدا در سایت سفارت ثبت نام می نمایید و سپس اسکن مدارک خود را در صفحه مربوطه ارسال می کنید، پس از آن فرم درخواست ویزای کانادا را پر کرده و وقت مورد نظرتان را اخذ می نمایید.

 

ویزای توریستی تضمینی کانادا

اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که تمایل به گرفتن وقت به صورت حضوری دارید، باید ابتدا فرم درخواست ویزای تضمینی کانادا را با دقت پر کنید. سپس مدارک مورد نیاز خود را جمع آوری کرده و به همراه فیش بانکی پرداخت هزینه ها به یکی از مراکز VAC مراجعه فرمایید.

نکته جالب توجه این است که در روش اینترنتی در خواست ویزای کانادا شما از این شانس برخوردار هستید که اگر در مدارک ارسالی اشتباهی صورت گرفته باشد، می توانید آن را اصلاح کنید. با وجود اینکه برخی اعتقاد دارند که دولت کانادا به درخواست های آنلاین زودتر جواب می دهد اما عده ای دیگر بر این عقیده اند که احتمال موافقت با درخواست های حضوری بسیار بیشتر می باشد. اطلاعات تماس مراکز VAC کشورهای همسایه ایران به منظور وقت گرفتن و انگشت نگاری در انتهای این مطلب آورده شده است.

 

انواع ویزای کانادا

برای ورود به کشور کانادا نیاز به ویزای تضمینی کانادا داشت. انواع مختلفی از ویزاها وجود دارد که با توجه به هدف سفر خود باید برای یکی از آنها درخواست دهید. ویزای توریستی، ویزای ترانزیت، ویزای کاری، ویزای تحصیلی، ویزای درمانی، ویزای مطالعاتی و ویزای سرمایه گذاری از انواع ویزاهای کانادا به حساب می آیند که شما را با یک به یک آنها آشنا خواهیم ساخت.

وقت سفارات کانادا

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا برای سه هدف تعطیلات، دیدار خانواده و تجارت کردن اختصاص می یابد. ویزای توریستی کانادا به طور کلی به دو صورت ویزای تک ورود single entry یا ویزای مولتیپل multiple entry (ویزای پنج ساله) کانادا صادر می شوند. در حالت تک ورود مسافر حداکثر زمانی که در کشور کانادا می تواند حضور داشته باشد ۶ ماه است.

ویزای مولتیپل کانادا این مزیت مهم را برای شما خواهد داشت که به واسطه آن قادر هستید تا بیش از یک دفعه به کشور کانادا سفر کنید. نکته قابل توجه این است که این ویزا در حقیقت ۱۰ ساله بوده اما از آنجایی که پاسپورت ایرانی ۵ سال اعتبار دارد این ویزا در ایران به صورت ۵ ساله صادر می گردد.

با توجه به قانون اداره مهاجرت کانادا، ویزا مولتی به صورت کلی شامل دو گروه زیر می گردد:

  1. متقاضیانی که به دلایل مورد تایید کنسولگری به طور مکرر به کانادا سفر می کنند.
  2. پدر و مادرهای مسن و بازنشسته ای که به واسطه فرزندان خود برای مهاجرت به کشور کانادا اقدام کرده باشند.

 

مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی کشور کانادا عبارت هستند از:

  • اصل و کپی رنگی از تمامی صفحات پاسپورت جدید دارای اعتبار و قدیم اصل به همراه اصل و کپی از تمامی صفحات شناسنامه ترجمه شده
  • ۲ قطعه عکس تمام رخ رنگی سه در چهار با پس زمینه روشن که جدیدا گرفته شده باشد
  • رزرو بلیط رفت و برگشت
  • دعوتنامه رسمی از طرف میزبان به همراه کارت شناسایی و مدارک مالی وی
  • فرم های پر شده سفارت کانادا
  • هزینه پرداخت شده جهت وقت به صورت اینترنتی یا فیش بانکی،
  • ترجمه مدارک شغلی متقاضی / همسر (آخرین فیش حقوق، گواهی های اشتغال به کار، جواز کسب، پروانه طبابت و …)
  • ترجمه مدارک مالی متقاضی / همسر (گواهی های بانکی، گردش حساب، نامه تمکن مالی و …)
  • ترجمه اسناد مالکیت
  • ترجمه سند ازدواج در صورت متاهل بودن
  • ترجمه گواهی سوءپیشینه
  • کارت پایان خدمت برای آقایان
  • ترجمه حکم بازنشستگی برای افراد بازنشسته
  • ترجمه گواهی اشتغال به تحصیل در صورت درس خواندن
  • رضایت نامه والدین برای افراد زیر ۱۸ سال
  • رزرو هتل در صورت نداشتن دعوتنامه

برای افرادی که قصد دریافت ویزای مولتی کانادا دارند ارائه مداراک اقامت موقت و یا دائم فرد مقیم علاوه بر مدارک بالا الزامی می باشد. توجه نمایید که در صورت تقاضای این ویزا فرد دعوت کننده وظیفه دارد میهمان خود در کانادا بیمه خدمات درمانی ۱ ساله تهیه کند. در ادامه شما را با برخی از جاذبه های توریستی و گردشگری کانادا آشنا می سازیم.

 

ویزای ترانزیت کانادا

ویزای ترانزیت یکی دیگر از ویزاهای کشور کانادا  به شمار می آید. مقررات موجود مسافر را ملزم به این می دارد تا حتی به منظور توقف چند ساعته در فرودگاه کشوری دیگر و تعویض هواپیما، مجبور به گرفتن ویزای ترانزیت شود. ویزای ترانزیت خود به دو نوع کوتاه مدت فرودگاهی که می تواند از یک ساعت تا چند ساعت و ویزای ترانزیت بلند مدت که معمولاً حداکثر تا سه روز می باشد تقسیم می شود.

 

ویزای کاری کانادا

ویزاری کاری کانادا طرفداران بسیار زیادی دارد. این کشور با وسط پهناور خود فضایی به وجود آورده که می توان از آن به بهشت کاری جهان یاد کرد. جمعیت بسیار کم در برابر وسط این کشور، امکانات فراوان کاری به وجود آورده است. در جهان امروز که مشکلات بیکاری در بسیاری از مناطق جهان بیداد می کند، کانادا فرصتی استثنایی را برای شما فراهم می آورد. وجود فرصتهای شغلی بسیار زیاد باعث شده است ایرانیان زیادی کانادا را به عنوان مقصد خود برای مهاجرت استفاده کنند. باید در نظر داشت موقعیت جغرافیای این کشور که مرزهای گسترده ای با آمریکا دارد، باعث شده است تا این وضعیت کاری بسیار بیشتر خود را نمایش دهد.

اگر شما هم قصد راه اندازی یک کسب و کار جدید را دارید، کانادا نقطه شروع بسیار مناسبی است. این کشور با مالیات و هزینه های پایین در زمان راه اندازی کسب و کار، اقتصادی قدرتمند و امکانات پژوهشی و آموزشی بسیار مناسب به کشوری رویایی برای کسب و کارهای نوپا بدل شده است. کانادا پذیرای هر کسب و کار نوینی که کمبود آن در این کشور به چشم بیاید می باشد. لذا در این اقتصاد قدرتمند جهانی، شما می توانید با ریسک نسبتا پایین در سطوح جهانی به کار و فعالیت بپردازید. البته باید در نظر داشته باشید پیش از هر اقدامی باید مدارک خود را برای این موضوع کامل کنید.

 

مدارک ویزای کاری کانادا به شرح زیر می باشد:

  • دریافت نامه از طرف شخص یا شرکتی که شهروند و مقیم کشور کانادا باشد
  • تکمیل درخواست متقاضی کار در کانادا و ارسال مدارک
  • تاییدیه از اداره منابع انسانی و توسعه مهارت های کشور کانادا (Positive Labour Market Opinion)
  • ارائه مدارک بانکی که نشان دهنده درآمد کافی فرد برای تامین هزینه های زندگی خود باشد.
  • مدرک زبان انگلیسی
  • مدرک زبان فرانسوی
  • گواهی سلامت جسمی
  • مدارک عمومی دریافت ویزای کانادا

 

نکات مهم درباره ویزای کاری کانادا:

1- ویزای کانادا یا ویزای کاری به معنای اقامت دائم نبوده، بلکه به منزله این است که فرد پس از دوره کاری به کشور خود باز می گردد.

2- برای بیشتر ایالات کانادا مدارک اعلام شده مشابه می باشد، اما امکان تغییرات جزئی در آنها وجود دارد.

 

نمونه ویزای کانادا ویزابان:

ویزای کانادا

ویزای تضمینی کانادا

ویزای مطالعاتی کانادا

ویزای فرصت مطالعاتی کانادا برای تبادل علمی پژوهشی میان این کور و پژوهشگران و دانشجویان سایر کشور ها اعطا می شود. جهت دریافت این نوع ویزا، متقاضی باید ابتدا از دانشگاه، موسسه علمی و یا هنری مورد نظر پذیرش خود را دریافت کند. ممکن است شخص متقاضی در دوره فرصت مطالعاتی خود حقوق نیز دریافت کند. این موضوع بر اساس زمینه مطالعاتی و موسسه مورد نظر متفاوت می باشد. با توجه به وجود دانشگاه های معتبر در این کشور، فرصتهای مطالعاتی بسیار زیادی برای دانشجویان و پژوهشگران وجود دارد.

این موضوع سبب شده است بسیاری از دانشجویان و محققین ایرانی کانادا را به عنوان مقصد خود جهت استفاده از فرصت مطالعاتی استفاده می کنند. اگر شما هم قصد استفاده از این امکانات را دارید باید با شرایط مربوط به این نوع ویزا آشنا شوید.

 

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای فرصت مطالعاتی کانادا:

  • گواهی بانکی که نشان دهنده تمکن مالی متقاضی برای گذران زندگی خود باشد
  • مدارک عمومی دریافت ویزا
  • پذیرش دانشگاه، موسسه علمی و یا هنری مورد نظر جهت دریافت فرصت مطالعاتی
  • گواهی اشتغال به تحصیل (برای دانشجویان)
  • نامه دانشگاه یا وزارت علوم مبنی بر حمایت مالی

راهنمایی ویزای کانادا

هزینه ویزای تضمینی کانادا

حتما به خاطر دارید که گفتیم یکی از کارهایی که در هنگام وقت گرفتن از سفارت باید انجام دهیم پرداخت هزینه ها به صورت آنلاین از طریق کارت اعتباری و یا از طریق بانک است. هر کشوری هزینه مخصوص به خود را با توجه به عوامل مختلف تعیین می نماید. مبلغی که برای گرفتن وقت از سفارت کانادا باید پرداخت نمایید 185 دلار می باشد که 100 دلار از این مقدار به هزینه سفارت و 85 دلار دیگر آن به انگشت نگاری اختصاص یافته است. افراد زیر ۱۴ سال و بالای ۸۰ سال، افراد مقیم کانادا و دیپلمات ها از انجام عملیات انگشت نگاری و متعاقباً پرداخت هزینه مربوط به ان معاف می باشند. انجام انگشت نگاری برای سایر افراد الزامی است.

در صورت تمایل به دریافت ویزای کانادا کاری به غیر از ۸۵ دلار هزینه انگشت نگاری ۱۵۵ دلار به منظور پیگیری ویزا باید پرداخت نمایید. هزینه open work permit holder نیز ۱۰۰ دلار می باشد. هزینه اخذ ویزا کار گروهی هنرمندان  ۴۶۵ دلار در نظر گرفته شده است. این ویزا به یک گروه هنری شامل ۳ هنرمند یا بیشتر که توان اجرا دارند اختصاص می یابد.

  • اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا را دارید، هزینه پیگیری این درخواست ۱۵۵ دلار می باشد.
  • اگر قصد تمدید ویزا خود را دارید، باید 200 دلار جهت تمدید درخواست پرداخت کنید.

توجه نمایید که تمامی هزینه های ذکر شده ممکن است با توجه به زمان و شرایط تغییر یابند.

 

دلایل ریجکت ویزای کانادا

ریجکت یا مردود شدن درخواست ویزای تضمینی کانادا شاید نگرانی اکثر افرادی است که در این راه اقدام کرده اند. ریجکت شدن ویزای کانادا می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. با دانستن این دلایل دیگر جای نگرانی برای شما وجود نخواهد داشت و شما میتوانید در صورت مردود شدن درخواستتان با رفع مشکل مجددا درخواست خود را به جریان بیندازید. اگر ویزا شما مردود اعلام شود حدود یکه هفته پس از انگشت نگاری نامه ای برای شما ارسال خواهد شد که دلیل رد درخواست شما در آن اعلام شده است. شما با رفع نواقص می توانید درخواست مجدد ویزا نمایید.  هیچ محدودیت زمانی برای درخواست مجدد ویزا وجود ندارد و به محض اطمینان از رفع نواقص می توانید مراحل درخواست ویزا را از سر بگیرید.

یکی از دلایل ریجکت خوردن درخواست ویزای توریستی قانع نشدن افسر مربوطه از بازگشت شما است. برای این که این مشکل به وجود نیاید باید برنامه قانع کننده ای از برنامه سفر و بازگشت خود به افسر ویزا ارائه دهید. از دیگر دلایل رد درخواست ویزا عدم تمکن مالی و ناتوانی در پرداخت هزینه های سفر است. داشتن سوء پیشینه نیز ممکن است سبب ریجکت شدن درخواست شما شود. اگر مدارکی که ارسال کرده باشید صحیح نبوده و یا جعلی باشند با تقاضا ویزای شما مخالفت خواهد شد. همچنین داشتن سابقه سفر می تواند یک امتیاز مثبت برای قبول درخواست شما محسوب گردد. سوابق سفر مربوط به سوابق سفرهای مختلفی می شود که در 10 سال اخیر تجربه کرده اید.

در خصوص ویزای تضمینی کانادا تحصیلی نیز دلایلی همچون نداشتن بودجه مناسب برای زندگی و تحصیل در کشور کانادا، ناقص یا جعلی بودن مدارک، نامشخص بودن قطعیت برگشت پس از تحصیل و نداشتن برنامه تحصیلی مشخص و انگیزه نامه تحصیلی می تواند مسبب مردود شدن درخواست ویزای شما گردد.

جهت اخذ ویزای تضمینی کانادا و وقت سفارت کانادا با مشاوران ما تماس بگیرید

درباره ی مشاور کانادا

مطلب پیشنهادی

انگشت نگاری سفارت کانادا

ویزای کانادا و گرفتن وقت سفارت در این کشور یکی از مباحث چالش برانگیزی است …

2 دیدگاه

  1. باسلام
    اگر به غیر از دعوتنامه مابقی مدارک وجودداشته باشد، آیا برا
    ی شما امکان تهیه دعوتنامه هست یاخیر؟

    • مشاور کانادا

      سلام و درود
      بله برای اخذ ویرای تضمینی کانادا یا همون خدمات تضمینی ما میتونیم دعوتنامه توریستی رو پرونده بزاریم براتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *