خانه / پیکاپ پاسپورت کانادا / پیکاپ پاسپورت کانادا از استانبول

پیکاپ پاسپورت کانادا از استانبول

پیکاپ پاسپورت کانادا از استانبول

سفارت کانادا در استانبول نیز یکی از مقاصد اصلی ایرانیان متقاضی ویزای کانادا است. بنابراین این اشخاص برای دریافت ویزای کانادا می بایست حداقل دو مرتبه به کشور واسطه سفر کنند؛ یک مرتبه برای شرکت در مصاحبه و تحویل دادن مدارک و یک مرتبه هم برای تحویل گرفتن ویزای صادرشده (البته در صورتی که سفارت با درخواست آنها موافقت کند). اما خوشبختانه امکان پیکاپ پاسپورت کانادا از استانبول ، دو مرتبه سفر به استانبول را به یک مرتبه کاهش داده است که این خود کاهش هزینه ها را نیز در پی دارد.

افرادی که قبلاً ویزا دریافت کرده اند پس حتما با بحث پیکاپ پاسپورت کانادا از استانبول آشنا هستند اما اشخاصی که تا به حال ویزای کانادا را اخذ نکرده اند ممکن است اطلاعات چندانی در این مورد نداشته باشند و مایل باشند که در این مورد بیشتر بدانند. اگر شما هم در ردیف گروه دوم قرار دارید بد نیست که با ما همراه شوید چون ما نیز می خواهیم به موضوع پیکاپ پاسپورت کانادا از استانبول بپردازیم. در این مطلب ابتدا خواهید دید که منظور از پیکاپ پاسپورت کانادا از استانبول چیست و چه مزایایی دارد؛ سپس تصویری کلی از مسیر اخذ ویزای کانادا ارائه می دهیم.

پیکاپ پاسپورت کانادا از استانبول

منظور از پیکاپ پاسپورت کانادا از استانبول چیست و چه مزایایی دارد؟

همانطور که گفتیم به دلیل عدم استقرار سفارت کانادا در ایران، شهروندان ایرانی برای دریافت ویزای کانادا راهی یک کشور واسطه می شوند و مقصد خیلی از این افراد شهر استانبول واقع در کشور همسایه ترکیه است. روند اخذ ویزای کانادا بدین صورت است که شخص یک مرتبه باید به صورت حضوری به سفارت مراجعه کند و به انجام امور انگشت نگاری و تحویل دادن مدارک به سفارت بپردازد؛ سپس به کشور برگردد تا زمانی که سفارت نتیجه را به وی اطلاع دهد. اگر سفارت با درخواست وی موافقت کرده باشد؛ شخص می بایست دوباره به استانبول سفر کند و پاسپورت خود را به سفارت تحویل دهد تا سفارت ویزا را ضمیمه پاسپورت کند.

پس با این تفاسیر شخص متحمل هزینه های زیادی خواهد شد اما خوشبختانه در مرحله دوم کار یعنی برای برچسب زدن ویزا به پاسپورت حضور شخص متقاضی الزامی نیست. در واقع امکان پیکاپ پاسپورت کانادا از استانبول وجود دارد.

منظور از پیکاپ پاسپورت کانادا از استانبول این است که فرد به جای سفر مجدد به استانبول برای ضمیمه کردن ویزا به پاسپورت به یک شخص یا شرکت وکالت قانونی می دهد و وظیفه انتقال پاسپورت به سفارت را به آنها محول می کند. بدین ترتیب فرد به جای اینکه وقت بگذارد و هزینه زیادی صرف کند؛ فقط دستمزد وکیل را می پردازد و در پول و زمان خود صرفه جویی می کند. بنابراین اگر شما هم متقاضی ویزای کانادا هستید؛ پیشنهاد می دهیم که حتما از امکان پیکاپ پاسپورت کانادا از انگلیس استفاده کنید. فقط داشته باشید که پیکاپ پاسپورت خود را به شخص یا شرکتی معتبر و امین بسپارید زیرا پاسپورت جز مدارک شناسایی شما به حساب می رود و اگر پاسپورت را به نماینده غیر قابل اعتمادی بسپردید احتمال سواستفاده از آن وجود دارد.

لازم به ذکر است که گاهی به جای عبارت پیکاپ پاسپورت کانادا از استانبول از عبارت پیکاپ ویزای کانادا از استانبول استفاده می شود که هر دو به یک معنا هستند. در واقع چون ویزای صادرشده ضمیمه پاسپورت می شود؛ گاهی از عبارت پیکاپ ویزا نیز استفاده می شود.

حالا که می دانیم منظور از پیکاپ پاسپورت کانادا از استانبول چیست؛ بد نیست که تصویری از مسیر اخذ ویزای کانادا نیز کسب کنیم.

 

“برای اطلاع از مدت زمان و هزینه پیکاپ با ما تماس بگیرید”

 

مسیر اخذ ویزای کانادا

طبق آنچه گفته شد پیکاپ پاسپورت کانادا از استانبول راهی آسان برای دریافت ویزای صادرشده از طرف سفارت است. حالا اجازه دهید به ابتدا برگردیم و ببینیم که برای دریافت ویزا از ابتدا باید چه کنیم.

اولین قدم برای دریافت ویزای کانادا گرفتن وقت سفارت کانادا است. البته وقتی صحبت از وقت سفارت کانادا می شود باید بدانید که منظور وقت نمایندگی های صدور ویزای کانادا یعنی مراکز وک (VAC) است زیرا مرجع صدور ویزای کانادا وک است نه سفارت، پس باید از وک وقت بگیرید اما اصطلاحا از عبارت وقت سفارت کانادا استفاده می شود.

برای رزرو وقت سفارت کانادا یا همان وک می توانید هن به صورت اینترنتی و هم حضوری عمل کنید. اگر روش اینترنتی را انتخاب می کنید باید در وب سایت وک برای خود اکانت ساخته و فرم درخواست ویزای کانادا را اینترنتی تکمیل کنید؛ سپس هزینه لازم برای دریافت ویزا را آنلاین بپردازید. از زمان پرداخت هزینه تا یک ماه بعد وقت خواهید داشت که به استانبول سفر کنید. در سفارت کانادا از شما انگشت نگاری به عمل خواهد آمد و مدارک موردنیاز برای صدور ویزا هم از شما دریافت خواهد شد اما خوشبختانه سفارت کانادا مصاحبه شفاهی ندارد.

بعد از انجام امور لازم می توانید پاسپورت خود را از سفارت بگیرید و به کشور برگردید تا زمانی که سفارت موافقت یا عدم موافقتش را با ارسال ایمیل اعلام کند. بعد از اعلام موافقت سفارت می توانید خود دوباره بع استانبول سفر کنید تا ویزای صادرشده را به پاسپورتتان ضمیمه کنند. اما برای صرفه جویی در زمان و هزینه بهتر است که از گزینه پیکاپ پاسپورت کانادا از استانبول استفاده کنید.

اما چنانچه برای گرفتن وقت وک روش حضوری را ترجیح می دهید؛ همان ابتدای کار باید به استانبول سفر کنید و فرم درخواست ویزای کانادا را دستی تکمیل کرده و تحویل دهید؛ هزینه صدور ویزا را پرداخت کنید؛ مدارک را تحویل دهید و به انگشت نگاری بپردازید. حالا درست مانند مرحله قبل می توانید به کشور برگشته و منتظر اعلام نتیجه بمانید و در صورا موافقت وک با درخواستتان برای برچسب زدن ویزا به پاسپورت اقدام کنید که برای انجام این امر یا باید خود به استانبول سفر کنید یا از پیکاپ پاسپورت کانادا از استانبول استفاده نمایید.

جهت پیکاپ پاسپورت کانادا از استانبول و وقت سفارت کانادا تماس بگیرید

درباره ی مشاور کانادا

8 دیدگاه

  1. با سلام ایا شما پیکاپ ویزا کانادا از رم هم دارید؟
    با تشکر

  2. درود!
    هزینه پیکاپ ویزای کانادا در حال حاضر چقدره؟

    • سلام وقت بخیر
      معولا این هزینه به دلیل تغییرات قیمت ارز متفاوت هستش معمولا بین 400 تا 550 هزار تومان

  3. سلام
    من شنیدم پاسپورت را فقط آنکارا باید تحویل داد، مگر استانبول هم امکانش هست؟

    • سلام از کلیه شهر ها امکانش هست اما به این دلیل که این شهرها از آنکارا لیبل میزنن و به شما میدن زمان بیشتری میبره

  4. سلام‌
    آیا در حل حاضر سفارت کانادا در استامبول نیاز به گرفتن وقت داره جهت انگشت نگاری؟

  5. با درود به شما من ویزای کانادا برایم مورد قبول شده و برای زدن لیبل ویزا بایددر مدت یکماه پاسپورت را از ایران به استانبول پیکاپ کنم در این فرصت یکماهه‌در المان هستم آیا با گرفتن وقت می‌توانم اینکار را در کنسولگری کانادا در یکی از شهر های المان انجام دهم و در غیر اینصورت خودم در حین بازگشت به ایران در سفارت کانادا در حداقل زمان اینکار انجام شود پیشاپیش از راهنمایی شما سپاسگزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *