خانه / ویزا / ثبت نام ویزای کانادا

ثبت نام ویزای کانادا

ثبت نام ویزای کانادا : کانادا یکی از کشورهای پهناور قاره آمریکا است که هر سال پذیرای مسافران و مهاجران زیادی از اقصی نقاط دنیا است. در حقیقت امکانات رفاهی، آموزشی و تفریحی که دولت کانادا در اختیار شهروندان کانادا قرار می دهد؛ مردم سایر کشورها را هم برای سفر و مهاجرت به کانادا ترغیب می کند. اما برای ورود به کانادا باید تابع مقررات این کشور بود.

ثبت نام ویزای کانادا

طبق قوانین دولت کانادا، مردم اکثر کشورها برای سفر به کاناد ابتدا باید ویزای کانادا را دریافت کنند. شهروندان ایرانی نیز در ردیف مردمی قرار دارند که برای سفر به کانادا ملزم به اخذ ویزای کانادا هستند. پس ما به عنوان متقاضی ورود به کانادا ابتدا باید برای ثبت نام ویزای کانادا اقدام کنیم.حین ثبت نام ویزای کانادا باید مواظب باشیم برای دریافت ویزایی تقاضا دهیم که با شرایط ما سازگاری داشته باشد زیرا ویزای کانادا در انواع مختلفی صادر می شود. پس اولین قدم برای سفر به کانادا، دریافت ویزای کانادا و اولین قدم برای دریافت ویزای کانادا، انتخاب نوع ویزا است.

ثبت نام ویزای کانادا

مشاوره تخصصی رایگان :8-02122360894

انتخاب نوع ویزا و ثبت نام ویزای کانادا به اطلاعات کامل و جامع در این حیطه نیاز دارد. بدین منظور ما تصمیم گرفتیم که با نگارش این مطلب شما را در امر ثبت نام ویزای کانادا یاری کنیم. در این مقاله ابتدا با انواع ویزای کانادا آشنا می شویم و سپس از روند ثبت نام ویزای کانادا آگاه خواهیم شد.

 

انواع ویزای کانادا

دولت کانادا برای متقاضیان دریافت ویزای کانادا ، ویزاهای متفاوتی صادر می کند. متقاضی اخذ هر نوع ویزا دقیقاً باید شرایط دریافت همان ویزا را داشته باشد وگرنه موفق به اخذ ویزای کانادا نخواهد شد. از بین ویزاهای پرطرفدار کشور کانادا می توانیم به ویزای اقامت موقت در کانادا و سوپرویزا اشاره کنیم.
ویزای اقامت موقت در کانادا برای افرادی صادر می شود که لازم است فقط یک مدت معین را در کانادا حضور داشته باشند. ویزای موقت اقامت در کانادا به صورت سینگل و مولتیپل عرضه می شود. به موجب ویزای اقامت موقت سینگل فقط می توانیم یک مرتبه از مرزهای کانادا رفت و آمد کنیم؛ یعنی پس از یک بار استفاده از ویزای اقامت موقت سینگل، ویزا خود به خود باطل می شود و حتی اگر باز هم اعتبار داشته باشد دیگر قابل استفاده نیست. اما ویزای موقت مولتیپل تا چندین مرتبه قابل استفاده است یعنی به واسطه این نوع ویزا می توانیم به دفعات از مرزهای کانادا رفت و آمد کنیم.

نوع دیگری از ویزاهای اقامتی کانادا، سوپرویزا نام دارد. سوپرویزا مختص افرادی است که فرزند یا نوه آنها در مراکز آموزشی کانادا در حال تحصیل هستند. سوپرویزا به مدت ده سال اعتبار دارد اما برای ما ایرانی ها نهایتاً پنج ساله صادر می شود زیرا حداکثر اعتبار گذرنامه های ایرانی پنج سال است و ما تا زمانی می توانیم از ویزای دریافتی استفاده کنیم که گذرنامه اعتبار دارد.

 

روند ثبت نام ویزای کانادا

به هر حال ما متقاضی هر نوعی از ویزای کانادا باشیم باید برای دریافت همان نوع ویزا به مرجع صادرکننده ویزای کانادا درخواست دهیم. اگرچه مرجع صادرکننده ویزای اکثر کشورها، سفارت همان کشورها است اما مرجع صادرکننده ویزای کانادا سفارت این کشور نیست. در واقع دولت کانادا مسئولیت صدور ویزای کانادا را بر عهده نمایندگی های خود در کشورهای مختلف گذاشته است که این نمایندگی ها، وک (VAC) نامیده می شوند.
پس برای ثبت نام ویزای کانادا باید از طریق مراکز وک اقدام کنیم. اما هیچیک از نمایندگی های وک در ایران قرار ندارند؛ به همین دلیل ما ایرانی ها برای ثبت نام ویزای کانادا باید به مراکز وک در کشورهای دیگر مراجعه کنیم که اکثر ایرانی ها برای انجام این امر به مراکز وک در شهرهای همسایه آنکارا، استانبول و ابوظبی مراجعه می کنند.

 

ثبت نام آنلاین ویزای کانادا :

تمام مراکز وک در تمامی کشورها به دو صورت آنلاین و حضوری از متقاضیان ویزای کانادا ثبت نام به عمل می آورند. ثبت نام ویزای کانادا به هر دو روش یکسان است و تنها تفاوت این دو روش در نحوه تحویل مدارک و درخواست به مرکز موردنظر است. در ادامه اطلاعات کاملتری در مورد ثبت نام ویزای کانادا از هر دو طریق ارائه می دهیم.

درخواست حضوری ویزای کانادا :

برای ثبت نام ویزای کانادا به روش حضوری باید درخواست خود مبنی بر دریافت ویزای کانادا و مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا مانند مدارک شناسایی، گذرنامه، معرفی نامه شغلی، گواهی تمکن مالی، پرینت گردش حساب و… را به صورت حضوری به مرکز وک آنکارا، استانبول یا ابوظبی تحویل دهیم. پس از تحویل مدارک باید فرم های اداری درخواست ویزای کانادا را نیز تکمیل و تحویل دهیم. در مرحله بعد باید هزینه صدور ویزای کانادا و انگشت نگاری را از طریق بانک موردتایید وک بپردازیم.

بعد از پرداخت هزینه ها، افسر صدور ویزای وک از ما انگشت نگاری به عمل می آورد؛ البته افراد بالای ۸۰ سال و زیر ۱۴ سال از این مرحله معاف هستند. انگشت نگاری آخرین مرحله ثبت نام ویزای کانادا محسوب می شود. بعد از این مرحله باید منتظر اعلام نتیجه از طرف وک باشیم. وک، موافقت یا عدم موافقت خود را از طریق پست الکترونیکی به ما اعلام خواهد کرد.

 

راهنمای ثبت نام آنلاین ویزای کانادا :

برای ثبت نام ویزای کانادا به روش آنلاین باید در سایت وک ثبت نام کنیم و تصویر مدارک لازم اعم از مدارک شناسایی، گذرنامه، معرفی نامه شغلی، گواهی تمکن مالی، پرینت گردش حساب و… را در این سایت آپلود کنیم و سپس فرم های درخواست ویزای کانادا را به صورت اینترنتی تکمیل و سابمیت کنیم و در انتها هزینه صدور ویزا را هم به صورت آنلاین بپردازیم.

از زمان ارسال فرم و پرداخت هزینه تا یک ماه وقت داریم که برای انجام انگشت نگاری حضوراً به وک موردنظر مراجعه کنیم. ضمناً در روش ثبت نام ویزای کانادا به روش آنلاین هم افراد بالای ۸۰ سال و پایین ۱۴ سال نیز از انگشت نگاری بی نیاز هستند. ثبت نام ویزای کانادا به روش آنلاین نیز پس از انگشت نگاری به پایان می رسد و وک بعداً نتیجه را از طریق پست الکترونیکی به ما اطلاع خواهد داد.

 

نمونه ویزای اخذ شده کانادا :

تصویر زیر جز آخرین ویزاهای کانادایی هستش که توسط کارشناسان ما به صورت آنلاین برای مسافر عزیز اخذ گردیده است :

ثبت نام آنلاین ویزای کانادا

ویزای توریستی کانادا آنلاین :

شایان ذکر است که اکثر کارشناسان، ثبت نام ویزای کانادا به روش آنلاین را توصیه می کنند زیرا طبق تجربه، مراکز وک با درخواست هایی که به صورت آنلاین ارائه می شود بیشتر موافقت می کنند. پس بهتر است ما نیز برای ثبت نام ویزای کانادا به روش آنلاین اقدام کنیم تا با دریافت به موقع ویزای کانادا بتوانیم وارد این کشور پهناور و مرفه آمریکایی شویم.

 

جهت اخذ وقت سفارت کانادا و ثبت نام ویزای کانادا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

درباره ی مشاور کانادا

مطلب پیشنهادی

انگشت نگاری سفارت کانادا

ویزای کانادا و گرفتن وقت سفارت در این کشور یکی از مباحث چالش برانگیزی است …

6 دیدگاه

  1. سلام من آرزودارم یه روزی بیام به کشورکانادا

  2. سلام من کردستانی عراقم میخام سفرکونم کندا من راننده یه لودرم پایه یه ک دارم ئا یاشومامیتونی کاری برایه من بکونی ممنون میشم ژماره موبایل009647591036832

  3. من64 ساله هسنتم بزلبان انگلییسیی کاملاآشناهستم.مکالمه ومکاتبه.دارای مدرک پروفشنسی ازانجمن ایران وآمریکا هستم..مدراپراتوری نیروگاههای دیزلی ازکشورهلنددارم.دارای تمکن مالی هستم همسرم فارغ اتصیل رشته نرسینگ است،میخواهم برای کاربه کانادابروم.امکانش هست؟

    • سلام بله ولی باز باید شرایطی که مهم هستش رو بهتون اعلام کنیم ببینیم این شرایطم دارید یا نه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *