خانه / وقت سفارت کانادا / وقت سفارت کانادا از استانبول

وقت سفارت کانادا از استانبول

امروز می خواهیم شما را تا حدودی با موضوع وقت سفارت کانادا از استانبول آشنا کنیم. در این مطلب ابتدا به پروسه گرفتن وقت سفارت کانادا از استانبول می پردازیم؛ سپس لیستی از مدارک لازم برای رزرو وقت سفارت کانادا از استانبول و قاعدتاً اخذ ویزای کانادا ارائه می دهیم.

وقت سفارت کانادا از استانبول

شرط ورود ما به کشور کانادا دریافت ویزای این کشور است و قدم اول برای اخذ ویزای کانادا گرفتن وقت سفارت کانادا از استانبول است. البته ما می توانیم برای اخذ ویزای کانادا از طریق مراجع صادرکننده ویزای این کشور واقع در شهرهای دیگر نیز اقدام کنیم اما شاید از نظر کوتاهی مسافت بهتر باشد که به یکی از کشورهای همسایه مراجعه کنیم.

حالا که حرف مراجع صادرکننده ویزای کانادا به میان آمد ذکر این نکته الزامی است که منظور از مراجع مذکور، نمایندگی های رسمی صدور ویزای کانادا هستند که وک نامیده می شوند. بنابراین برای گرفتن وقت کانادا از استانبول در واقع باید از وک وقت بگیریم. حالا می خواهیم ببینیم که وک به چه ترتیبی به متقاضیان وقت می دهد.
نحوه گرفتن وقت سفارت هر کشوری تابع قوانین دولت همان کشور است. برخی از سفارت ها به صورت آنلاین، بعضی به صورت حضوری و برخی هم تلفنی به متقاضیان وقت می دهند. خوشبختانه سفارت کانادا هم به صورت حضوری و هم آنلاین وقت می دهد؛ پس با توجه به شرایط خود می توانیم روش مناسب تر را انتخاب کنیم که البته در هر دو مسیر نهایتاً باید به سفارت مراجعه کنیم. در واقع در هر دو مسیر فقط مراحل اولیه با هم فرق می کنند.

وقت سفارت کانادا از استانبول

وقت سفارت کانادا از استانبول آنلاین :

اگر برای گرفتن وقت سفارت کانادا از استانبول به صورت آنلاین عمل کنیم؛ همانطور که از اسم روش هم پیدا است باید درخواست خود مبنی بر اخذ ویزای کانادا را اینترنتی ارائه دهیم؛ بدین صورت که در پایگاه الکترونیکی سفارت کانادا ثبت نام می کنیم و فرم های درخواست ویزای کانادا را پر و ارسال می کنیم. فرم های درخواست ویزای کانادا در خود سایت و تحت عناوین application form و information family قابل تهیه هستند. سپس سایت ما را به صفحه پرداخت هزینه های سفارت (یکی هزینه صدور ویزا و دیگری هزینه انگشت نگاری) راهنمایی می کند.

بعد از پرداخت موفقیت آمیز هزینه ها، سفارت به مدت سی روز به ما وقت می دهد تا به استانبول رفته و در سفارت حضور پیدا کنیم. اما اگر ما بخواهیم برای گرفتن وقت به صورت حضوری اقدام کنیم از همان ابتدا باید به سفارت مراجعه کرده و با تکمیل و تحویل دستی application form و information family درخواست خود را ارائه دهیم و هزینه های صدور ویزا و انگشت نگاری را از طریق بانک بپردازیم.

وقت سفارت کانادا از استانبول آنلاین

هزینه وقت سفارت کانادا در استانبول

اما بعد از پرداخت هزینه ها و حضور یافتن در سفارت بقیه مراحل کار یکسان است. در این مرحله باید برای انجام امور انگشت نگاری اقدام کنیم. خوشبختانه اگر در بین هم سفرانمان افرادی با سن بیش از هشتاد سال یا کمتر از چهارده سال وجود داشته باشد؛ لازم نیست این افراد را همراه خود به سفارت ببریم چون طبق قوانین دولت کانادا از این رده سنی انگشت نگاری نمی شود و بالطبع برای این دست از افراد لازم نیست که هزینه انگشت نگاری هم پرداخت کنیم و واریز هزینه صدور ویزا برای آنها کفایت می کند.

خبر خوش دیگری که در رابطه با گرفتن وقت سفارت کانادا از استانبول باید بدهیم این است که سفارت کانادا با متقاضیان ویزای کانادا مصاحبه نمی کند؛ یعنی پس از انجام انگشت نگاری کار ما به پایان می رسد. البته در این حین باید مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای کانادا را نیز به سفارت تحویل دهیم. اینکه به چه مدارکی نیاز خواهیم داشت با توجه به ویزای موردنیاز ما ( ویزای تحصیلی ، ویزای کاری، ویزای توریستی و…) متفاوت است اما اگر بخواهیم بدانیم که کدام مدارک برای اخذ انواع ویزا مشترک هستند باید بخش بعدی مقاله را نیز مطالعه کنیم.

مدارک موردنیاز برای گرفتن وقت سفارت کانادا از استانبول

مدارک موردنیاز برای گرفتن وقت سفارت کانادا از استانبول

• اصل و تصویر مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی)
• فرم تکمیل شده درخواست ویزای کانادا (application form و family information که از سایت سفارت یا بخش صدور ویزای سفارت قابل دریافت هستند)
• اصل و تصویر پاسپورت (اعتبار پاسپورت حداقل باید شش ماه بیشتر از اعتبار ویزای درخواستی باشد)
• تصویر ویزاهای قدیمی (اگر فرد قبل ویزا دریافت کرده است باید تصویر آنها را ارائه دهد)
• معرفی نامه شغلی (کارمندان بخش های خصوصی باید فیش حقوقی، کارمندان بخش های دولتی باید حکم کارگزینی، اساتید دانشگاه ها باید کارت بین المللی عضویت در هیئت علمی، دانشجویان باید کارت دانشجویی بین المللی، صاحبان مشاغل آزاد باید پروانه کسب، صاحبان شرکت های خصوصی باید اسناد ثبت شرکت و… را به عنوان معرفی نامه شغلی ارائه دهند)
• پرینت گردش حساب بانکی (گردش حساب باید بالا باشد اگر گردش حساب فرد به حد کافی نباشد بهتر است پرینت گردش حسابی یکی از اقوام درجه یک خود که بالا است را تحویل دهد)
• گواهی تمکن مالی (گواهی تمکن مالی باید به تایید بانک رسیده باشد)
• دعوتنامه (ارائه دعوتنامه ، مسیر اخذ ویزا را هموارتر می کند پس اگر هیچیک از اقوام یا دوستان فرد مقیم کانادا نیستند بهتر است که از دوستان مجازی خود درخواست ارسال دعوتنامه کند یا مثلاً در یک همایش ثبتنام کند و از مسئولین برگزارکننده درخواست دعوتنامه کند)
• سند مالکیت خانه، ماشین و… (اسناد مالکیت به نوعی تضمین می کنند که بعد از اتمام اعتبار ویزا فرد بخاطر انگیزه های مالی به کشور خود بازخواهد گشت)
واچر رسمی هتل و واچر بلیط رفت و برگشت هواپیما
• بیمه نامه مسافرتی (بیمه نامه مسافرتی باید هزینه های درمانی و اورژانسی فرد را تا سقف حداقل سی هزار یورو پوشش دهد)
لیست مدارکی که در بالا ارائه دادیم برای دریافت اکثر انواع ویزا الزامی هستند اما همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم با توجه به نوع ویزایی که قرار است دریافت کنیم ممکن است که ملزم به ارائه یک سری اسناد و مدارک دیگر نیز باشیم. به عنوان مثال قطعاً برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا ابتدا باید از یکی از دانشگاه های کانادایی پذیرش بگیریم زیرا تحویل نامه پذیرش مذکور به سفارت شرط اصلی و اولیه صدور ویزای تحصیلی برای ما به حساب می رود.

فرم ثبت نام آنلاین

جهت اخذ وقت سفارت کانادا با شماره 8-02122360894 تماس بگیرید.

درباره ی مشاور کانادا

مطلب پیشنهادی

مدارک وقت سفارت کانادا

مدارک وقت سفارت کانادا کانادا به عنوان دومین کشور بزرگ جهان از اقیانوس اطلس تا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *