خانه / ویزا / انگشت نگاری سفارت کانادا

انگشت نگاری سفارت کانادا

ویزای کانادا و گرفتن وقت سفارت در این کشور یکی از مباحث چالش برانگیزی است که این روزها در دنیای مهاجرت و گردشگری در مورد آن صحبت می شود. در حقیقت بسیاری از مردم در کشورهای آسیایی به ویژه ایران با هدف تحصیل، زندگی، کار و فعالیت در کشورهای تراز اول آمریکا و اروپا نسبت به دریافت ویزای کانادا اقدام می کنند.

در این میان انگشت نگاری سفارت کانادا یکی از مراحل اساسی و عمده درخواست ویزای این کشور است که هر داوطلبی که قصد مهاجرت به یکی از شهرهای کانادا را دارد لزوماً باید شخصاً با مراجعه به یکی از مراکز سفارت نسبت به انجام آن اقدام نمایند. ما در این بخش از مطلب خود می خواهیم تمامی آنچه که مربوط به انگشت نگاری یا بیومتریک سفارت کانادا است در اختیارتان قرار دهیم.

انگشت نگاری سفارت کانادا

درباره انگشت نگاری سفارت کانادا یا همان بیومتریک کانادا چه می دانید؟

کسانی که به دنبال مهاجرت به یک کشور مرفه و خوش آب و هوا هستند یقیناً اسم کانادا به عنوان یکی از ایده آل ترین مقاصد برای هر چیزی که فکرش را بکنند از پیدا کردن یک شغل مناسب گرفته تا تحصیل در بهترین دانشگاه ها با نظام آموزشی درجه یک به گوششان خورده است. این کشور که در بخش شمالی قاره آمریکا واقع شده است از آن دسته ممالک دموکرات پارلمانی است که با وسعت و گستردگی زیاد و جمعیت کم توانسته یکی از بهترین مکان ها را برای اقامت دائم یا موقت افراد مختلف در سراسر دنیا فراهم آورد.

شاید جالب باشد بدانید که این کشور تنها از 10 استان و 3 ایالت تشکیل شده است و شهرهای اصلی آن عبارت اند از: مونترال، ونکوور، تورنتو، کلگری، هالیفکس، سنت جان و ادمونتون است.

انگشت نگاری سفارت کانادا برای دریافت ویزای کانادا

انگشت نگاری سفارت کانادا برای دریافت ویزای کانادا

یکی از رایج ترین شیوه های موجود برای دریافت ویزای کانادا انگشت نگاری سفارت کانادا است. این روش که هم اکنون در میان متقاضیان مهاجرت به کانادا به امری الزامی تبدیل گشته است به طور عمده در دفاتر مربوط به سفارت این کشور صورت می پذیرد. در یک بیان واضح تر می توان این‌گونه گفت درخواست ویزای اقامتی به کشور کانادا تا پیش از انجام دادن پروسه انگشت نگاری هیچ گونه رسمیتی ندارد و در اصطلاح عموم به جریان نمی افتد.

به خاطر تغییراتی که در چند سال اخیر در رابطه با اخذ ویزای اقامتی اعمال گشته است داوطلبان ویزای کانادا نیز ملزم به چک کردن اطلاعات انگشت نگاری خود در همان وادی درخواست مهاجرت به کانادا می شوند. انجام این رویه به این دلیل است تا اطمینان لازم حاصل گردد که متقاضی که قرار است ویزای درخواستی به نام او ثبت شود همان شخصی است که با ذکر هدف تعیین شده قصد ورود به کشور کانادا را دارد. در حقیقت وزیر امور مهاجرتی کشور کانادا به منظور بالا بردن امنیت رفاهی کشور خود و همچنین جلوگیری از کاهش ورود پناهندگان کشورهای مختلف با پاسپورت غیر قانونی انجام انگشت نگاری را ضروری اعلام کرده است.

نکات مهم برای انگشت نگاری سفارت کانادا

نکات مهم برای بایومتریک

اگر شما هم جزء آن دسته از متقاضیانی هستید که برای اولین بار نسبت به اخذ ویزای اقامتی این کشور اقدام نموده اید بایستی قبل از هر چیز برای انجام فرایند انگشت نگاری سفارت کانادا اقدام کنید. اما اگر قبلاً نسبت به درخواست ویزای این کشور اقدام کرده اید و زمان طولانی از انجام این کار نگذشته است به احتمال زیاد هنوز هم بیومتریک سفارت کانادای شما معتبر است و نیازی نیست دوباره این کار را انجام دهید. اما باید این نکته را بدانید که یک داوطلب تنها 30 روز زمان دارد تا نسبت به پروسه انگشت نگاری خود در سفارت کانادا یا هر کشوری دیگری اقدام کند. در غیر این صورت کارگذاران سفارت موظف به لغو و کنسل نمودن پرونده درخواست ویزای شخص می شوند و در نهایت پرونده مربوطه را مردود اعلام می کنند. از دیگر نکات ضروری و لازم در رابطه با این رویه به شرح زیر است:

  • تمامی افرادی که مدارکشان در پرونده اخذ ویزای اقامتی کانادا درج گشته است بایستی به طور همزمان نسبت به انگشت نگاری سفارت کانادا اقدام کنند
  • چنانچه هر نوع تاتو یا خالکوبی بر روی دست و یا صورت خود دارید حتما قبل از مراجعه با بیومتریک سفارت کانادا آن را پاک کنید
  • برای مراجعه به بیومتریک سفارت کانادا ضرورتی ندارد حتما تمامی مدارک مندرج در پرونده خود را همراه داشته باشید. چرا که نامه انگشت نگاری به تنهایی برای به انجام رساندن این پروسه کفایت می کند
  • همچنین لزومی ندارد مدت زمان طولانی برای مراجعه به سفارت کانادا و انجام عمل انگشت نگاری منظر بمانید. زیرا این کار را می توان بدون وقت قبلی هم انجام داد

اگرچه انگشت نگاری نه تنها برای سفارت کانادا و گرفتن ویزای اقامتی این کشور بلکه برای هر کشور دیگری امری اجباری است اما در موارد خاص یک سری افراد خاص نیاز به انجام این کار ندارد. این افراد شامل موارد زیر می شوند:

  • افراد بالای 80 سال و کمتر از 14 سال
  • افرادی که ویزای مهاجرتی به کانادا را ندارد
  • افراد مقیم کشور کانادا
  • افرادی با داشتن پاسپورت کانادایی
  • دیپلمات ها و کسانی که در سازمان های دولتی همانند سازمان ملل متحد کار می کنند.

مدارک مورد نیاز برای انجام انگشت نگاری سفارت کانادا

مدارک مورد نیاز برای انگشت نگاری

چنانچه که فرد متقاضی به صورت آنلاین نسبت به انجام پروسه انگشت نگاری سفارت کانادا خود اقدام کند حتما بایستی رسید درخواست ویزای خود را به همراه اصل پاسپورت خود برای دفتر وب سایت سفارت این کشور آپلود کند. همچنین بایستی هزینه و مبلغ مربوط به ویزا و انگشت نگاری خود را به همان شیوه آنلاین و اینترنتی پرداخت کند.

اگر قبلاً چنین کاری را انجام داده باشد دیگر نیازی نیز مبالغی را جهت پرداخت مجدد صرف انگشت نگاری کند. اما اگر کسی بخواهد به شیوه حضوری نسبت به بیومتریک سفارت کانادا اقدام کند پیشنهاد می کنیم حتما رأس شروع ساعت کاری این سازمان به خاطر تسریع در روند کار در آنجا حضور پیدا کنند.البته در حال حاضر شما می بایست از قبل وقت سفارت کانادا را به صورت آنلاین دریافت نموده و در وقت خود به سفارت مراجعه کنید.

در ادامه مطلب می خواهیم روش صحیح انگشت نگاری را به شما نشان دهیم:

  • ابتدا انگشتان دست راست خود را به صورت هموار بر روی اسکنر قرار دهید
  • سپس انگشتان چپ خود را به همین طریق بر روی اسکنر قرار دهید.
  • سپس دو انگشت شست خود را به صورت هموار بر روی اسکنر قرار دهید.

درباره ی مشاور کانادا

مطلب پیشنهادی

جواب ویزای کانادا

یکی از سؤالات عمده ای که همواره ذهن بسیاری از مهاجران به مقصد کانادا را …

6 دیدگاه

  1. سلام نیازی به ارایه کارت خدمت سربازی هست؟درفرم هاهم تاریخ سربازی قیدشود؟

    • سلام بله باید درج بشه در صورتی که درج نشه و شرایط ویزا شدن رو داشته باشید سفارت از شما میخواد که اطلاعات سربازی رو براشون ایمیل کنید.

  2. سلام.وقت بخیر
    هنگامی برای انگشت نگاری میریم به جز پاسپورت احتیاج هست که شناسنامه یا کارت ملی یا مدارک دیگه ای ببریم؟

  3. سلام من امدم استانبول خیلی عالی و خلوت بود وجمعا نیم ساعت نشد که کارم انجام شد بدون وقت هم بودم

    • بسیار عالی

    • میشه بپرسم شما چه تاریخی انگشت نگاری رو انجام دادید؟ تو سایت استانبول زده باید حتما وقت بگیریم و همه مدارک رو هم همراه ببریم!!!
      شما چه مدارکی رو همراه برده بودید؟
      من قراره به زودی اقدام کنم ممنون میشم پاسخ بدید مطمین بشم چه مدارکی باید با خودم همراه ببرم
      تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *